کتاب نظریه ی شعر سپید

White Poetry Theory
حرف های احمد شاملو درباره ی شعر و شاعری
کد کتاب : 14127
شابک : 978-6009882083
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 302
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه ی شعر سپید اثر احمد شاملو

نویسنده در کتاب پیش رو علاوه بر ارائه ی اطلاعاتی از زندگی، شخصیت و آثار احمد شاملو، سخنان ارزشمند و انتقادی این شاعر پرآوازه را درباره ی شعر و قالب های آن از جمله شعر سپید و شاعران مختلف به ویژه نیما یوشیج، با بهره از منابع مختلف گردآوری کرده است.

کتاب نظریه ی شعر سپید

احمد شاملو
احمد شاملو (۲۱ آذر ۱۳۰۴–۲ مرداد ۱۳۷۹) متخلص به الف. بامداد یا الف. صبح، شاعر، نویسنده، روزنامه نگار، پژوهشگر، مترجم، فرهنگ نویس و از دبیران کانون نویسندگان ایران پیش و پس از انقلاب ۱۳۵۷ بود. شاملو تحصیلات کلاسیک نامرتبی داشت؛ زیرا پدرش افسر ارتش بود و پیوسته از این شهر به آن شهر اعزام می شد و از همین روی، خانواده اش هرگز نتوانستند برای مدتی طولانی جایی ماندگار شوند. . شاملو علاوه بر شعر، فعالیت هایی مطبوعاتی، پژوهشی و ترجمه هایی شناخته شده دارد. مجموعهٔ کتاب کوچه او بزرگ ترین اثر پژوهشی...
دسته بندی های کتاب نظریه ی شعر سپید
قسمت هایی از کتاب نظریه ی شعر سپید (لذت متن)
ما شعر نیمایی را «آزاد» نامیده ایم، به دلیل اینکه هسته ی وزنی را در آن آزادانه و تا حد دلخواه یا تا حد احتیاج تکرار می توان کرد؛ و آن یکی را «شعر سپید» خوانده ایم چرا که (اگر دل تان می خواهد) از هرگونه شایبه ای پاک است، از شایبه ی وزن و قافیه و چه و چه، مثلا. ضمنا برای توجه ایشان نیما خود نیز شعرش را «شعر آزاد» می خواند. شاید آزاد از قید تساوی طولی یا تعصباتی از آن نوع!