کتاب ناپلئونی کوچک

Napoléon le Petit
رنج های بزرگ ویکتور هوگو از ناپلئون سوم
کد کتاب : 1415
مترجم :
شابک : 978-600-5955-20-0‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 648
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1852
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

ویکتور هوگو از برترین و پرفروش ترین نویسندگان کلاسیک فرانسه

معرفی کتاب ناپلئونی کوچک اثر ویکتور هوگو

کتاب ناپلئونی کوچک، اثری نوشته ی ویکتور هوگو است که نخستین بار در سال 1852 منتشر شد. این کتاب، اثر تأثیرگذاری است که هوگو در آن، حاکمیت ناپلئون سوم، امپراتور فرانسه، را به باد انتقاد می گیرد و محکوم می کند. هوگو بیشتر زمان حکومت ناپلئون سوم را در جزیره ی گرنسی در تبعید به سر برد و انتقادهایش از حاکمیت، از آن جهت از اهمیت ویژه ای برخوردار بود که او یکی از برجسته ترین فرانسوی های زمانه ی خود به حساب می آمد و افراد بیشماری برای او احترام قائل بودند. کتاب ناپلئونی کوچک دربردارنده ی مفهوم 2+2=5 به عنوان نشانه ای از انکار حقایق توسط نهاد قدرت است؛ مفهومی که بعدها توسط جورج اورول در شاهکارش، رمان «1984»، مورد استفاده قرار گرفت.

کتاب ناپلئونی کوچک

ویکتور هوگو
ویکتور هوگو، زاده ی 26 فوریه 1802 و درگذشته 22 می 1885، شاعر، داستان نویس و نمایشنامه نویس فرانسوی بود.ویکتور دوران کودکی را در کشورهای گوناگونی گذراند. او مدت کوتاهی در کالج اشراف در مادرید اسپانیا درس خواند و در فرانسه تحت آموزش معلم خصوصی خود، پدر ریوییر، قرار گرفت.هوگو سرودن شعر را با ترجمه ی اشعار ویرژیل آغاز کرد و همراه با این اشعار، قصیده ای بلند در وصف سیل سرود. نخستین مجموعه اشعار او در سال 1822 و در بیست سالگی، و نخستین رمانش در سال 1826 به چاپ رسیدند.هوگو در سال 1822 با آدل فوشه، د...
نکوداشت های کتاب ناپلئونی کوچک
An influential political pamphlet.
یک رساله ی سیاسی تأثیرگذار.
Raptis Rare Books

An important historical work.
یک اثر تاریخی بااهمیت.
Book Depository

قسمت هایی از کتاب ناپلئونی کوچک (لذت متن)
شارلوت لوئی ناپلئون بناپارت، پیش از آن که برای رئیس جمهوری برگزیده شود، نماینده مجلس بود و چهره اش در پیش چشم نمایندگان، با آن که در همه ی جلسات حاضر نبود، ناآشنا به نظر نمی آمد، و همه او را دیده بودند که در سمت چپ تالار مجلس ردیف پنجم می نشست. گرچه این آدم برای نمایندگان مجلس چهره ی تازه ای نبود، اما با ورودش در میان جمع شور و هیجانی به وجود آورد. به همین دلیل همه هیجان زده شدند که او برای آنان، چه دوستش بودند و چه مخالفش، آینده به شمار می رفت. آینده ای ناشناخته که داخل مجلس شده بود.

آه! اگر هیچکس از ایشان یاد نمی کند، شما این حقایق دردناک را به یاد کسانی که فراموشکارند بیاورید و بگویید: «ای کسانی که به خواب فرو رفته اید! بیدار شوید! درگذشتگان و کشته شدگان از پیش چشم شما رژه می روند!»