کتاب ری بلاس

Ruy Blas
کد کتاب : 1417
مترجم : محمدلوی عباسی
شابک : 978-6008521563
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1838
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

ویکتور هوگو از برترین و پرفروش ترین نویسندگان کلاسیک فرانسه

فیلمی بر اساس این کتاب در سال 1971 ساخته شده است.

معرفی کتاب ری بلاس اثر ویکتور هوگو

کتاب ری بلاس، نمایشنامه ای نوشته ی ویکتور هوگو است که اولین بار در سال 1838 به چاپ رسید. داستان این اثر به ماجرای شوخی دون سالوسته دو بازان با ملکه ماریا دو نوبورگ می پردازد؛ شوخی ای که به منظور گرفتن انتقام از او به انجام رسید زیرا دون سالوسته معتقد بود که ملکه او را تحقیر کرده است. دون سالوسته که می داند یکی از بردگانش، ری بلاس، مخفیانه عاشق ملکه شده و علاوه بر این، قبلاً نتوانسته پسرعمویش را برای کمک به خود راضی کند، لباس اشراف را به تن ری بلاس می کند و او را به دربار می برد. بلاس که مردی باهوش و مهربان است، به محبوبیت می رسد و حتی نخست وزیر هم می شود. اما دون سالوسته اصلاً نمی تواند چنین شرایطی را تحمل کند و برای انتقام باز خواهد گشت.

کتاب ری بلاس

ویکتور هوگو
ویکتور هوگو، زاده ی 26 فوریه 1802 و درگذشته 22 می 1885، شاعر، داستان نویس و نمایشنامه نویس فرانسوی بود.ویکتور دوران کودکی را در کشورهای گوناگونی گذراند. او مدت کوتاهی در کالج اشراف در مادرید اسپانیا درس خواند و در فرانسه تحت آموزش معلم خصوصی خود، پدر ریوییر، قرار گرفت.هوگو سرودن شعر را با ترجمه ی اشعار ویرژیل آغاز کرد و همراه با این اشعار، قصیده ای بلند در وصف سیل سرود. نخستین مجموعه اشعار او در سال 1822 و در بیست سالگی، و نخستین رمانش در سال 1826 به چاپ رسیدند.هوگو در سال 1822 با آدل فوشه، د...
نکوداشت های کتاب ری بلاس
By one of the greatest personalities of French literature.
اثری نوشته ی یکی از بزرگترین شخصیت ها در ادبیات فرانسه.
Barnes & Noble

The most accomplished of Hugo's plays.
موفق ترین و کامل ترین نمایشنامه ی هوگو.
Oxford Reference

قسمت هایی از کتاب ری بلاس (لذت متن)
یک قضیه ی عشقی را زودتر از یک معادله می شود حل کرد.

نسیم جانبخش شاخسارهای زمردگون راغ و باغ را به اهتزاز درآورده است. مثل این است که در چمنزار فرش های زمردین گسترده شد و در جویبارها چشمه ای از بهشت در جریان است. اشعه ی مطبوع و آفتاب دلنشین بهاری به دل های افسرده جان دمیده و روح های پژمرده را از نو ساخته است.