کتاب یودو،دختری از نیجریه

Little Bee
کد کتاب : 14169
مترجم :
شابک : 978-9641916024
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 326
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

آن دست دیگر
The Other Hand
کد کتاب : 14170
مترجم :
شابک : 978-6006003238
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب یودو،دختری از نیجریه اثر کریس کلیو

یودو،دختری از نیجریه رمانی است که در سال 2008 توسط نویسنده انگلیسی ، کریس کلیو نوشته شده است. این یک داستان روایت دوگانه در مورد پناهجوی نیجریه ای و یک ویراستار مجله انگلیسی است که در جریان درگیری های نفتی در دلتای نیجر باهم ملاقات می کنند و چند سال بعد در انگلستان متحد می شود. کلیو، که به عنوان یک دانشجوی دانشگاه از کار موقت خود در یک مرکز بازداشت پناهندگان الهام گرفته بود ، این کتاب را در تلاش برای انسانی کردن مشکلات پناهجویان در انگلیس نوشت. این رمان به بررسی رفتار با پناهندگان توسط سیستم پناهندگی ، و همچنین موضوعات استعمار انگلیس ، جهانی سازی و خشونت سیاسی می پردازد.

ما نمی خواهیم خیلی درباره این کتاب به شما بگوییم. این یک داستان واقعا خاص است و ما نمی خواهیم آن را خراب کنیم. با این وجود ، شما باید چیزی را بدانید ، بنابراین ما فقط این را خواهیم گفت: بسیار خنده دار است ، اما صحنه ساحل آفریقا وحشتناک است. پس از خواندن مطالب ، می خواهید به همه راجع به آن بگویید. وقتی این کار را کردید ، لطفا به آنها بگویید که چه اتفاقی می افتد. جادو در نحوه آشکار شدن است.

کتاب یودو،دختری از نیجریه


ویژگی های کتاب یودو،دختری از نیجریه

پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز و نامزد جایزه کاستا نول برای بهترین رمان سال 2008

کریس کلیو
کریس کلیو (زادهٔ ۱۹۷۳) یک نویسنده، روزنامه‌نگار، و رمان‌نویس اهل بریتانیا است. وی در ۱۴ ماه مه در لندن متولد شد.آتش‌افروز، عنوان نخستین رمانی بود که او در ژوئیه ۲۰۰۵ میلادی نگاشت. این رمان در سال ۲۰۰۶ جایزه ادبی سامرست موم را از آن خود کرد. در سال ۲۰۰۸ میلای او دومین رمان خود را با عنوان آن دست دیگر منتشر کرد. کریس کلیو از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ یکی از ستون‌نگاران روزنامه گاردین بود.
نکوداشت های کتاب یودو،دختری از نیجریه
Cleave has a Zola-esque ability to write big and deeply....[he] makes the reader think about political issues and care about his characters.
کلیو باعث می شود خواننده در مورد موضوعات سیاسی فکر کند و به شخصیت های خود اهمیت می دهد.
USA Today USA Today

The voice that speaks from the first page of Chris Cleave's Little Bee is one you might never have heard -- the voice of a smart, wary, heartsick immigrant scarred by the terrors of her past....Read this urgent and wryly funny novel for its insights into simple humanity, the force that can disarm fear.
صدایی که از صفحه اول رمان کلیو صحبت می کند ، صدایی است که شاید هرگز نشنیده باشید - صدای یک مهاجر باهوش ، محتاط و غمگین که خشمگین شده است .... این رمان بامزه و خنده دار را بخوانید . نیرویی در این کتاب وجود دارد که می تواند ترس را خلع سلاح کند.
O Magazine

قسمت هایی از کتاب یودو،دختری از نیجریه (لذت متن)
یه مرد سفید پوست این انگشتم رو گرفته آقا. امروز تو می تونی اونو به من بدی تا نگه دارم. حالا انگشت وسطت رو ببر و بده من. اندرو از ترس لرزید و خودش را عقب کشید. سرش را تکان داد، دستش را مشت کرد و انگشت شستش را بالا نگه داشت. قاتل قمه را از دسته ی آن به همسرم داد و گفت: - ببر دیگه، قطعش کن. انگشت تو بده، منم دخترا رو می دم. - اگه این کارو نکنم چی؟ - خب می تونی بری. اما اون وقت صدای مردن این بچه ها رو می شنوی. تا حالا صدای دختری رو که آروم آروم داره می میره شنیدی؟