کتاب پیکار با سرنوشت

Life and Fate
کد کتاب : 14225
مترجم :
شابک : 978-9644487644
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 824
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

«واسیلی گروسمان» از نویسندگان پرفروش در ادبیات روسیه

معرفی کتاب پیکار با سرنوشت اثر واسیلی گروسمان

کتاب «پیکار با سرنوشت» رمانی نوشته ی «واسیلی گروسمان» است که اولین بار در سال 1980 به انتشار رسید. این شرح حماسی از حصر «استالینگراد» که به شکل آشکار از کتاب «جنگ و صلح» الگو گرفته، تلاش می کند همانگونه که «تولستوی» تصویری وسیع از زندگی مردمان روس در دوران «جنگ های ناپلئونی» ارائه کرد، چشم اندازی کامل از جامعه ی شوروی در زمان جنگ جهانی دوم را بیافریند. این داستان در سال 1960 به رشته ی تحریر درآمد اما بعد توسط نیروهای KGB توقیف شد، تا زمان مرگ نویسنده در سال 1964 انتشار نیافته باقی ماند و در سال 1980 به صورت مخفیانه به غرب برده شد. «گروسمان» در کتاب «پیکار با سرنوشت»، رژیمی تمامیت خواه را به تصویر می کشد که در آن، انسان های آزادی طلب به همان میزانی که از آتش دشمن نازی می ترسند، از حکومت کشور خودشان در هراس هستند. «گروسمان» اما علیرغم تمام این تاریکی ها، نشان می دهد که روحیه ی آزادی طلبی هیچ وقت به شکل کامل نابود نمی شود.

کتاب پیکار با سرنوشت

واسیلی گروسمان
واسیلی گروسمان در سال ۱۹۰۵ در اوکراین و در خانوده‌ای یهودی متولد شد. او در کی‌یف و سپس در مسکو درس خواند و در رشتهٔ شیمی از دانشگاه مسکو فارغ‌التحصیل شد. وی در زمان جنگ جهانی دوم به عنوان خبرنگار جنگی در جبهه‌ها حضور داشت. نخستین بار داستانی از وی توسط ماکسیم گورگی مورد توجه قرار گرفت. گروسمان بعد از آن داستانهای کوتاه بسیاری نوشت و آنهارا به صورت چند مجموعه منتشر کرد و نیز جلد اول و دوم داستانی به نام ستپان کالچوگین را به پایان رسانید. اما جلد سوم آن ناتمام ماند. او در هم...
نکوداشت های کتاب پیکار با سرنوشت
An epic and profound tale of World War II.
داستانی حماسی و ژرف درباره جنگ جهانی دوم.
Amazon Amazon

One of the supreme achievements of modern Russian literature.
یکی از برجسته ترین دستاوردهای ادبیات مدرن روسیه.
Barnes & Noble

A novel for all time.
رمانی برای تمام اعصار.
Washington Post Washington Post

قسمت هایی از کتاب پیکار با سرنوشت (لذت متن)
در قلب های بزرگ، بی رحمی زندگی، نیکی را به دنیا می آورد.

و بزرگترین تراژدی زمانه ی ما این است که به وجدانمان گوش نمی دهیم. چیزی که فکر می کنیم را به زبان نمی آوریم. چیزی را احساس می کنیم و کاری دیگر را انجام می دهیم.

نمی خواهم جوان و زیبا باشی. فقط یک چیز می خواهم. می خواهم مهربان باشی-و نه فقط با گربه ها و سگ ها.