کتاب فلسفه ترس

A philosophy of fear
تجربه و هنر زندگی 5
کد کتاب : 1425
مترجم :
شابک : 978-600-91606-4-8‬‬
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش در آمریکا و اروپا

معرفی کتاب فلسفه ترس اثر لارس اسوندسن

کتاب فلسفه ترس، اثری نوشته ی لارس اسوندسن است که اولین بار در سال 2007 وارد بازار نشر شد. در زمانی نه چندان دور، انسان ها با ترسی واقعی و ملموس از احتمال شروع جنگی هسته ای، آخرالزمانی و نابودکننده زندگی می کردند. امروز ما از گرمایش جهانی می ترسیم؛ و سقوط اقتصاد؛ و البته تروریسم. شیوع بیماری های مختلف، مواد شیمیایی سرطان زا در غذاها، جرم های خیابانی و افزایش احتمال تعرض به کودکان را نیز به این فهرست اضافه کنید. اما به شکلی طعنه آمیز، انسان امروز در حال تجربه ی سلامتی و امنیتی است که در تاریخ بی سابقه است. لارس اسوندسن بیان می کند که بسیاری از ترس های ما محصول زندگی راحت تر و بهتر نسبت به گذشته هستند. رسانه های جمعی و هیاهوهای بی پایان دنیای مدرن را می توان عاملین اصلی وجود چنین ترسی نامید. ترس، احساسی بسیار قدرتمند است و حتی می تواند باعث نجات جانمان شود. اما این احساس همچنین می تواند آزادی ما را سلب کند و یکی از مهمترین عوامل پایداری یک جامعه، یعنی اعتماد را از آن بگیرد. اسوندسن در این کتاب روشنگرانه و البته سرگرم کننده، از ترس و تأثیرات مثبت و منفی آن با مخاطبین خود سخن می گوید.

کتاب فلسفه ترس

لارس اسوندسن
لارس اسوندسن، زاده ی 16 سپتامبر 1970، فیلسوف و نویسنده ای نروژی است.اسوندسن، استاد دپارتمان فلسفه ی دانشگاه برگن در کشورش است. او چندین کتاب به رشته ی تحریر درآورده که همگی با بازخوردهای مثبتی رو به رو شده و به بیست و دو زبان ترجمه شده اند.
نکوداشت های کتاب فلسفه ترس
An incisive and thought-provoking meditation.
تأملی نافذ و تفکربرانگیز.
Goodreads

Wide-ranging and insightful.
جامع و خردمندانه.
The Guardian

قسمت هایی از کتاب فلسفه ترس (لذت متن)
آسیب پذیری و شکنندگی ما بدان معناست که بیش از آن چیزهایی که می کوشیم به دست آوریم، چیزهایی هست که می خواهیم از آن ها بگریزیم.

حکومت برای تقویت مشروعیتش غالبا خطرها را جدی تر از آنی که هستند، می نمایاند.

ترس ما مشکلی است که از تجمل ما برخاسته است: ما چنان زندگی های امنی داریم که به ما فرصت می دهد نگران بی شمار خطرهایی باشیم که عملا هیچ بختی برای آسیب زدن به زندگی ما ندارند.