کتاب علی بابا

Alibaba
خانه ای که «جک ما» ساخت - خاطرات بنیانگذار علی بابا
کد کتاب : 14301
مترجم :
شابک : 978-6008124580
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 380
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

علی بابا
Alibaba
خانه ای که “جک ما”ساخت
کد کتاب : 14574
مترجم :
شابک : 978-6009525089
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 434
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب علی بابا اثر دانکن کلارک

یک روایت جذاب از اینکه چگونه یک معلم یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان را می سازد. شرکتی که با وال مارت و آمازون رقابت می کند و برای همیشه شکل اقتصاد جهانی را تغییر می دهد.
تنها در یک دهه و نیم جک ما ، مردی که از بدو ورود به عنوان یک معلم انگلیسی شروع به کار کرد ، علی بابا را تاسیس کرد. از بزرگترین شرکت های جهان ، یک امپراتوری تجارت الکترونیکی که صدها میلیون مصرف کننده چینی به آن وابسته اند.IPO 25 بیلیون دلاری علی بابا در سال 2014 بزرگترین IPO جهانی تاکنون بوده است . جک یک راکفلر دیگر در سن خودش است که توسط مدیر عاملان و روسای جمهور در سراسر جهان مورد استقبال قرار می گیرد ، نمادی برای رونق بخش خصوصی چین و دروازه بان صدها میلیون مصرف کننده طبقه متوسط است.
دانکن کلارک اولین بار در سال 1999 با جک در آپارتمان کوچکی که جک علی بابا را در آن تأسیس کرد ، ملاقات کرد. دسترسی بی سابقه ای به مطالب جدیدی از جمله مصاحبه های اختصاصی ، کلارک از تجربه شخصی خود به عنوان مشاور اولیه علی بابا و تأثیر اینترنت بر این کشور برای ایجاد یک روایت معتبر و قانع کننده از ظهور علی بابا استفاده می کند.
چگونه جک بر خاستگاه محقر و ناکامی هایش برای رسیدن به موفقیت گسترده در علی بابا غلبه کرد؟ چگونه او کارآفرینان رقیب چین و سیلیکون ولی را کنار گذاشت؟ آیا علی بابا می تواند 80٪ از بازار خود را حفظ کند؟ با پیشروی امور مالی و سرگرمی ، آیا محدودیت هایی برای جاه طلبی های علی بابا وجود دارد؟ دولت چین چطور ظهور آن را مشاهده می کند؟ آیا علی بابا در خارج از کشور ، از جمله در ایالات متحده ، گسترش بیشتری می یابد؟
کلارک از داستان علی بابا در متن تحولات مهم اقتصادی و اجتماعی چین خبر می دهد و مسائلی از این شرکت بزرگ را روشن می کند که هرگز روشن نشده بود.

کتاب علی بابا


ویژگی های کتاب علی بابا

نامزد Financial Times و کتاب کسب و کار مک کنزی سال 2016

دانکن کلارک
بنیانگذار، سرمایه گذار و مشاور برجسته در زمینه داینامیک تکنولژی و بخش های مصرف کننده چین.دانکن یک متخصص شناخته شده در زمینه اینترنت و کارآفرینی در چین است. وی بیش از 20 سال در پکن و شانگهای زندگی و کار کرده است."علی بابا" در سال 2016 به زبان انگلیسی منتشر شد، "علی بابا" توسط مجله "اکونومیست" به عنوان کتاب سال برگزیده شد و نام کوتاه "کتاب تجارت سال" توسط Financial Times / McKinsey نامگذاری گردید.
نکوداشت های کتاب علی بابا
A must-read for anyone hoping to navigate China’s new economy
کتابی که برای هر کس که می خواهد اقتصاد جدید چین را جهت یابی کند ضروری است.
Financial Times

This absorbing and well-written portrayal of Ma’s character, and his role in Alibaba’s development will appeal to a wide range of readers.
پرتره ای جذاب و خوب نوشته شده از شخصیت ما و نقشش در توسعه ی علی بابا که برای طیف گسترده ای از خوانندگان جذاب خواهد بود.
Library Journal Library Journal

A clean and compelling narrative…[Clark] tells the story with flair.
روایتی پاک و قانع کننده... کلارک داستان را با فراست تمام می گوید.
Wall Street Journal Wall Street Journal

قسمت هایی از کتاب علی بابا (لذت متن)
در سال ۲۰۰۵، علی بابا به پست چین نزدیک شد و پیشنهاد همکاری در تجارت الکترونیکی داد. اما مامور راهبرد اصلی، « ژنگ مینگ » می گوید: "به جک خندیدند! در واقع مسئولان پست به جک گفتند که به کسب وکار خودت بچسب. آن ها اعتقادی به تحویل فوری نداشتند." شرکت های حمل کننده چین همان فرصتی را دیدند که در دوران تب طلا در اواسط قرن نوزدهم، شرکت های چالاک مثل ولز فارگو در کالیفرنیا در پاسخ به ناکارآمدی اداره پست ایالات متحده، خدمات بانکداری و تحویل خصوصی بسته را راه اندازی کردند. در چین، تب طلای تجارت الکترونیکی به برآمدن بیش از هشت هزار شرکت حمل خصوصی منجر شد که از بین آن ها بیست شرکت اصلی باقی ماندند.

سرمایه گذاری علی بابا در خرده فروشی الکترونیکی سانینگ که با احتیاط مراقب آن است، نشان دهنده نگرانی اوست. هم علی بابا و هم JD بر سر اطمینان از تحویل دو تا سه ساعته در چند شهر رقابت دارند. علی بابا تلاش می کند با مهار فناوری داده نظیر کلان داده -توانایی تحلیل و به دست آوردن تصمیمات تجاری از حجم عظیم اطلاعاتی که هر روز در وب سایت هایش تولید شده- میدان بازی رقابتی کاملا جدیدی ایجاد کند. در روز مجردها، مسیر تحویل بیشتر شرکت های حمل کننده در شبکه سیانیائو تحلیل و در مسیرهای پرترافیک دوباره مسیردهی شد.

چون مشتریان تراز نقدی خود را در حساب نگه می دارند، علی پی به کیف پول مجازی بیش از ۳۰۰ میلیون نفر تبدیل شده است. نوک باریک گوه که علی بابا وارد بازار خدمات مالی چین می کند. به همین روش که علی بابا از ناکارآمدی خرده فروشی آفلاین بهره برده، بانکداری آفلاین ثابت کرده که میوه رسیده ای برای چیدن است. درست همان طور که فروشگاه های دولتی سود کمی از مشتریان می گرفتند، بانک های دولتی چین هم توجه کمی به نیازهای افراد و کسب وکارهای کوچک داشتند. تا همین اواخر، افراد هیچ انتخابی نداشتند جز اینکه نقدینگی خود را در بانک هایی بگذارند که روی موسسات دولتی متمرکز بودند. اربابان سیاسی موسسات دولتی نیز برای خود آن هاست.