کتاب عصیانگر

The Rebel
(انسان طاغی)
کد کتاب : 14310
مترجم :
شابک : 978-9644483837
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 404
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1951
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

انسان طاغی
The rebellious man
  • 15 % تخفیف
    250,000 | 212,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: پرسش پرسش
    نویسنده:
کد کتاب : 3169
مترجم :
شابک : 9789646629707
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1386
سال انتشار میلادی : 1951
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

انسان طاغی
The rebellious man
  • 15 % تخفیف
    230,000 | 195,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: قطره قطره
کد کتاب : 13606
شابک : 978-9643416065
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 338
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1951
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب انسان طاغی اثر آلبر کامو

"انسان طاغی" مقاله ای است طویل که توسط "آلبر کامو" در سال 1951 به رشته ی تحریر درآمده است. "انسان طاغی" هم از نظر متافیزیکی و هم از نظر پیشرفت تاریخی شورش و انقلاب در جوامع ، علی الخصوص در اروپای غربی، با خوانندگان ارتباط برقرار می کند.
"کامو" نویسندگان و هنرمندان متنوعی از "اپیکور" و "مارکی دو ساد" گرفته تا "هگل" ، "داستایفسکی" ، "نیچه" و دیگران را در یک تصویر تاریخی و یکپارچه از انسان در عصیان با یکدیگر مرتبط می کند.
"انسان طاغی" اثری است به قلم یکی از تأثیرگذارترین متفکران زمان، که مقاله ای کلاسیک درباره انقلاب ارائه می کند. از نظر "آلبر کامو"، تمایل به طغیان یکی از "ابعاد اساسی" ذات انسان است که در مبارزه ی بی پایان پرومته ی انسان علیه شرایط موجود وی و همچنین قیام های مردمی علیه نظم های مستقر در طول تاریخ نمایان می شود. و با این حال ، او با نگاهی به انقلاب فرانسه و اقداماتی نظیر شاه کشی و خدا کشی ، نشان می دهد که جریان انقلاب چگونه به استبداد منجر می شود. با فروپاشی رژیم های قدیمی در سراسر جهان ، "انسان طاغی" به عنوان صدای وجدان مشتاق ، شیوا و کاملا منطقی در اوضاع پر فراز و نشیب ما طنین انداز می شود.
"آلبر کامو" با بررسی شورش و طغیان ، که ممکن است در چهارچوب شخصی و اجتماعی یک پدیده تلقی شود ، چندین شخصیت و جنبش "ضد فرهنگ" از تاریخ اندیشه و هنر غرب را بررسی می کند و به اهمیت هر یک در پیشرفت کلی انقلاب نور می تاباند. اندیشه و فلسفه ی این اثر مورد توجه مداوم قرار گرفته و بر فلاسفه و نویسندگان مدرن تأثیر خود را گذاشته است.

کتاب انسان طاغی

آلبر کامو
آلبر کامو، زاده ی ۷ نوامبر ۱۹۱۳ و درگذشته ی ۴ ژانویه ۱۹۶۰، نویسنده، فیلسوف و روزنامه نگار فرانسوی بود. او یکی از نویسندگان بزرگ قرن بیستم و خالق کتاب مشهور بیگانه است.پدرش «لوسین کامو» فرانسوی فقیری بود که در الجزیره برزگری می کرد و در آنجا با زن خدمتکاری که اهل اسپانیا بود ازدواج کرد و صاحب دو فرزند به نام های لوسین (هم نام پدر) و آلبر شد. کودکی کامو در یک زندگی فقیرانه ی طبقه ی کارگری سپری شد. او در تعطیلات تابستانی در برابر دریافت دستمزدی اندک در مغازه ها کار می کرد؛ سپس به آموختن انگلیسی ...
نکوداشت های کتاب انسان طاغی
The Rebel is a piece of reasoning in the great tradition of French logic....But what is so exhilarating about Camus's essay is that here is the voice of a man of unshakable decency.
انسان طاغی در سنت کبیر منطق فرانسه بخشی از یک استدلال است ... اما آنچه در نوشتار کامو بسیارنشاط آور است، صدای یک مرد با نجابتی تزلزل ناپذیر است.
Atlantic

Camus's book is one of the extremely few that express the contemporary hour...yet profoundly transcend it.
کتاب کامو یکی از معدود مواردی است که بیانگر زمان معاصر است ... اما عمیقا از آن فراتر می رود.
New Republic New Republic

قسمت هایی از کتاب انسان طاغی (لذت متن)
جنایات بر دو دسته اند، جنایات عشقی و جنایات منطقی. قانون جزا آن ها را، کم و بیش به آسانی، با در نظر گرفتن قصد قبلی، از هم متمایز می کند. عصر ما، عصر پیش اندیشی و جنایت تمام عیار است. جنایتکاران این دوران، دیگر آن کودکان درمانده ای نیستند که عشق را بهانه قرار می دادند. اینان برعکس، بزرگسال اند با عذری انکارناپذیر: عذرشان فلسفه است که می تواند به هر منظوری به کار رود، حتی می تواند جانیان را به داوران تبدیل کند. هیث کلیف «در بلندی های بادگیر» شاید آمادگی آن را داشته باشد که برای به دست آوردن کتی، تمامی مردم روی زمین را به قتل برساند، اما به فکرش خطور نمی کند که بگوید این جنایات منطقی است یا آن را در چارچوب یک نظام توجیه کند. دست به جنایت می زند و همه اعتقادش به همان جا ختم می شود. چنین کاری مستلزم قدرت عشق و نیز قدرت شخصیت است. از آنجا که قدرت عشق امری کمیاب است، جنایت حالتی استثنایی می یابد و جنبه قانون شکنی به خود می گیرد. اما از هنگامی که نبود شخصیت انسان را واداشت که به دنبال مکتبی برای خود باشد و از لحظه ای که جنایت با دلایل عقلانی توجیه شد، جنایت نیز، مثل خود دلیل، به سرعت افزایش یافت و همه وجوه قیاس صوری را به خود گرفت. در آغاز، همچون فریادی تنها بود و ناگهان، مانند دانش همگانی شد. دیروز درباره آن حکم صادر می کردند، امروز خود حکم می راند.