کتاب تاریخ تمدن (دوره ۱۳ جلدی)

Story of Civilization
دوره 13 جلدی کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت
کد کتاب : 14319
مترجم :
شابک : 978-9644450006
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 14500
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1935-1975
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 13

برنده جایزه پولیتزر 1968

معرفی کتاب تاریخ تمدن (دوره ۱۳ جلدی) اثر ویل دورانت

تاریخ تمدن ، که توسط ویل دورانت و همسرش آریل دورانت نوشته شده است. مجموعه ای 11 جلدی است که تاریخ تمدن را برای خواننده عمومی پوشش می دهد.
نوشتن این مجموعه بیش از چهار دهه به طول انجامیده است و دارای چهار میلیون کلمه در نزدیک به 10،000 صفحه ، و 2 کتاب در مرحله تولید در زمان مرگ نویسندگان است. ویل دورانت در جلد اول (مشرق زمین ، گاهواره ی تمدن ، که تاریخ خاورمیانه و شرق تا سال 1933 را در بر می گیرد) اظهار داشت که می خواهد تاریخ غرب را تا اوایل قرن بیستم بگنجاند. با این حال ، این مجموعه با جلد عصر ناپلئون به پایان می رسد زیرا هم ویل و آریل دورانت در می گذرند پیش از آنکه بتوانند جلدهای اضافی را تکمیل کنند. آنها همچنین یادداشتهایی را برای جلد دوازدهم با عنوان "عصر داروین" و شرح مختصری برای سیزدهمین جلد "عصر انیشتین" به جا گذاشتند که می توانست داستان تمدن را تا سال 1945 ببرد.
شش جلد اول از تاریخ تمدن تنها توسط ویل نوشته شده و آریل که فقط در بخش تشکرها شناخته می شود. با شروع جلد آغاز خرد ، آریل به عنوان نویسنده ای معتبر شناخته می شود.
این مجموعهدر سال 1968 با انتشار دهمین جلد خود یعنی روسو و انقلاب ، جایزه پولیتزر را برای کتاب های غیر داستانی عمومی به دست آورد.
در مقدمه جلد اول ، دورانت قصد خود را برای نوشتن این مجموعه در 5 جلد عنوان می کند ، هرچند که در عمل چنین اتفاقی نمی افتد.

عناوین 11 جلد این مجموعه عبارتند از:

1- جلد اول : مشرق زمین، گاهواره تمدن (۱۲۴۴ صفحه)
۲- جلد دوم :یونان باستان (۹۸۲ صفحه)
۳- جلد سوم : قیصر و مسیح (۹۹۶ صفحه)
۴- جلد چهارم : بخش اول عصر ایمان (۹۵۰ صفحه)
۵- جلد چهارم ۲ : بخش دوم عصر ایـمان (۸۰۰ صفحه)
۶- جلد پنجم : رنسانس (۹۷۶ صفحه)
۷- جلد ششم : اصلاح دینی (۱۴۱۸ صفحه)
۸- جلد هفتم : آغاز عصر خرد (۱۰۱۶ صفحه)
۹- جلد هشتم : عصر لویی چهاردهم (۱۰۸۲ صفحه)
۱۰- جلد نهم : عصر ولتر (۱۲۰۰ صفحه)
۱۱- جلد دهم : روسو و انقلاب (۱۵۷۲ صفحه)
۱۲- ادامه جلد دهم : بخش دوم روسو و انقلاب (۹۴۶ صفحه)
۱۳- جلد یازدهم : عصر ناپلئون (۱۳۲۶ صفحه)

کتاب تاریخ تمدن (دوره ۱۳ جلدی)

ویل دورانت
ویلیام جیمز دورانت، فیلسوف، تاریخنگار و نویسندهٔ آمریکایی بود.مهم ترین اثر او تاریخ تمدن، مجموعه کتابی ۱۱ جلدی است که با همکاری آریل دورانت، همسرش نوشته است. وی در این کتاب توانسته است با استفاده از آثار مورخان دیگر (از هرودوت تا آرنولد توین بی)، که از ابتدای تاریخ مکتوب بشر تا کنون زیسته اند، مکتب نوینی از تاریخ نگاری را به وجود آورد.برخلاف دیگر تاریخ نگاران، که تنها تمرکزشان بر روی وقایع تاریخی و سیر تمدن بشری بود، وی در اثر خود به عوامل تمدن ساز در طول تاریخ نیز توجه می کند. در این باره نق...
قسمت هایی از کتاب تاریخ تمدن (دوره ۱۳ جلدی) (لذت متن)
تمدن را میتوان، به شکل کلی آن، عبارت از نظمی اجتماعی دانست که در نتیجة وجود آن، خلاقیت فرهنگی امکانپذیر میشود و جریان پیدا میکند. در تمدن چهار رکن و عنصر اساسی میتوان تشخیص داد، که عبارتند از: پیشبینی و احتیاط در امور اقتصادی، سازمان سیاسی، سنن اخلاقی، و کوشش در راه معرفت و بسط هنر. ظهور تمدن هنگامی امکانپذیر است که هرج و مرج و ناامنی پایان پذیرفته باشد، چه فقط هنگام از بین رفتن ترس است که کنجکاوی و احتیاج به ابداع و اختراع به کار میافتد و انسان خود را تسلیم غریزهای میکند که او را به شکل طبیعی به راه کسب علم و معرفت و تهیه ی وسایل بهبود زندگی سوق میدهد.

اهمیت عوامل و اوضاع و احوال اقتصادی بیشتر است. ممکن است ملتی از تشکیلات سیاسی محکم برخوردار و مالک روحیة اخلاقی عالی باشد، و حتی مانند هندیشمردگان امریکا بهره ای از ذوق صنعتی داشته باشد، ولی هرگاه زندگی او از مرحلة شکار تجاوز نکند و امید زیستن او بر پایة لرزان و غیرثابت تعقیب صید متکی باشد، هرگز نخواهد توانست از سدی که دو عالم تمدن و بربریت را از یکدیگر جدا میسازد عبور کند. ممکن است در یک اجتماع ایلی و قبیله ای- مثل بدویان عربستان به شکل استثنایی، افراد نیرومند و باهوشی یافت شود که صاحب مزایای اخلاقی، از قبیل شجاعت و نجابت و کرم، باشند، ولی هرگاه در این اجتماع خمیرمایة نخستین فرهنگ و تمدن، که تأمین خوراک است، وجود نداشته باشد، تمام هوشها باید به مصرف موفقیت در شکار برسد، یا در راه حیلههای تجارتی به کار افتد، و هرگز از این حد تجاوز نمیکند و ظرافت و نازککاری، و به طور خلاصه هنرهای عالی، که معرف تمدن است، از آن میان به ظهور نمی رسد.