کتاب آن چیزها که می توانستند باشند

Selected Poem
دفترهای شعر مدرن
کد کتاب : 14329
شابک : 978-9642437887
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1970
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب آن چیزها که می توانستند باشند اثر خورخه لوئیس بورخس

کتاب آن چیزها که می توانستند باشند مجموعه ای است از سروده های نویسنده و شاعر پرآوازه و توانای آرژانتینی، خورخه لوئیس بورخس، به ترجمه ی محمدشفیع ارسطونوری و چاپ انتشارات افراز. اشعاری پر رمز و راز که نگاهی تلخ به دنیا و همه چیز دارند و افکار آرمان گرایانه ی بورخس را به تصویر می کشند.

کتاب آن چیزها که می توانستند باشند

خورخه لوئیس بورخس
خورخه لوئیس بورخس ، نویسنده، شاعر و ادیب معاصر آرژانتینی. وی از برجسته ترین نویسندگان آمریکای لاتین است..او یکی از چهره های اصلی ادبیات اسپانیایی و جهانی است. کتابهای مشهور او که در دهه 1940 منتشر شد ، مجموعه ای از داستانهای کوتاه هستند که با مضامین مشترک از جمله رویاها ، هزارتوها ، فلسفه ، کتابخانه ها ، آیینه ها ، نویسندگان داستانی و اساطیر بهم پیوسته اند. آثار بورخس به ادبیات فلسفی و ژانر فانتزی کمک کرده است و از سوی برخی منتقدین بعنوان آغاز جنبش رئالیستی جادویی در ادبیات آمریکای لاتین قرن ...
قسمت هایی از کتاب آن چیزها که می توانستند باشند (لذت متن)
من دوست آن کس خواهم بود کز من بیزار است / فارس ها / به من هزاردستان خواهند داد / و روم / شمشیر / نقاب / و تقلای پیش از مرگ / به چنگ کشیدن زندگی / و نیافتن آن. / و درست در همین لحظه ست / که من باید / روبرت برونینگ باشم.