کتاب قدرت ارتباطات

Communication Power
کد کتاب : 14345
مترجم : حسین بصیریان جهرمی
شابک : 978-6001219146
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 737
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب قدرت ارتباطات اثر مانوئل کاستلز

ما در میانه انقلاب فن آوری های ارتباطی زندگی می کنیم که بر نحوه احساس ، تفکر و رفتار افراد تأثیر می گذارد. رسانه ها به فضایی تبدیل شده اند که استراتژی های قدرت در آن بازی می شوند. با فن آوری امروزی، ارتباطات جمعی فراتر از رسانه های سنتی است و شامل اینترنت و ارتباطات سیار است.

در کتاب قدرت ارتباطات ، مانوئل کاستلز تحول صنعت رسانه جهانی را توسط این انقلاب فن آوری های ارتباطی، تجزیه و تحلیل می کند. او استدلال می کند که یک سیستم ارتباطی جدید ، ارتباطات جمعی ، پدید آمده و شکل قدرت با ظهور این محیط ارتباطی جدید عمیقا تغییر یافته است. این ارتباطات با استفاده از اینترنت بصورت محلی و حتی در سطح جهان به هم متصل است. این کار از طریق پیام رسان ها ، سایت های شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها ممکن شده است و اکنون توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان که به اینترنت دسترسی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

کاستلز با استفاده از طیف گسترده ای از تئوری های اجتماعی و روانشناختی ، تحقیقات اصلی را در مورد فرآیندهای سیاسی و جنبش های اجتماعی ارائه می دهد. وی این تحلیل را در مورد وقایع اخیر بیان می کند - اطلاعات غلط مردم آمریکا در مورد جنگ عراق ، جنبش جهانی محیط زیست برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی ، کنترل اطلاعات در چین و روسیه ، فعالیت های ریاست جمهوری مبتنی بر اینترنت باراک اوباما و (در این نسخه جدید) پاسخ به بحران های سیاسی و اقتصادی اخیر مانند بهار عربی و جنبش فلسطین. براساس این مطالعات موردی ، او تئوری جدیدی از قدرت را در عصر اطلاعات و بر اساس مدیریت شبکه های ارتباطی ارائه می دهد.

کتاب قدرت ارتباطات

مانوئل کاستلز
مانوئل کاستِلز یا مانوئل کاستِلس (Manuel Castells) (زادهٔ ۱۹۴۲، بارسلون) جامعه‌شناس اسپانیایی و نویسندهٔ سه‌گانهٔ مهم عصر اطلاعات است. در بین نظریه‌پردازان علم ارتباطات، کاستلز نویسنده‌ای متمایز است. کاستلز حوزه‌های جامعه‌شناسی شهری، مطالعات سازمانی، مطالعات فضای مجازی، جنبش‌های اجتماعی، جامعه‌شناسی فرهنگ و اقتصاد سیاسی را در کنار هم مطالعه می‌کند تا یک تحلیل بین‌رشته‌ای از جهان پیچیدهٔ رسانه‌ای‌شدهٔ امروز به دست دهد.
نکوداشت های کتاب قدرت ارتباطات
Manuel Castells unites the mind of a social scientist with the soul of an artist. His trilogy took us to the edge of the millennium. This book takes us beyond to the critical crossroads of the 21st century, where technology, communication, and power converge.
مانوئل کاستلز ذهن یک دانشمند اجتماعی را با روح یک هنرمند متحد می کند. سه گانه او ما را به لبه هزاره برد. این کتاب ما را به سمت تقاطع بحرانی قرن بیست و یکم می برد ، جایی که فناوری ، ارتباطات و قدرت همگرا می شوند.
Advance praise from Rosalind Williams

In this timely book, Professor Castells turns his attention from the impact of the internet on the economy to its impact on communications and politics. I can warmly recommend it to all communications practitioners. But his clear analysis and vivid case studies make this book of interest to anyone who wants to understand the nature of power in today's democracy and the meaning of the campaign that swept Barack Obama into the White House.
در این کتاب ، پروفسور کاستلز توجه خود را از تأثیر اینترنت بر اقتصاد به تأثیر آن بر ارتباطات و سیاست معطوف می کند. من می توانم صمیمانه آن را به همه متخصصان ارتباطات توصیه کنم. اما تحلیل واضح و مطالعات واضح وی ، این کتاب را مورد توجه قرار داده است . هرکسی که می خواهد ماهیت قدرت را در دموکراسی امروز و معنای کمپینی که باراک اوباما را به کاخ سفید کشاند درک کند.

قسمت هایی از کتاب قدرت ارتباطات (لذت متن)
فصل اول، با استفاده از نظریه های کلاسیک در علوم اجتماعی به تبیین مفهوم قدرت می پردازد. در فصل دوم، رسانه های جمعی و شبکه های افقی ارتباط تعاملی با تمرکز بر تفاوت ها و اشتراکات آن ها مورد واکاوی قرار گرفته و پس از بررسی سیر تحول مخاطبان رسانه ها، از گیرنده صرف پیام به فرستنده / گیرنده پیام، روند تغییرات فرهنگی در جهان مورد ارزیابی قرار گرفته است و در نهایت، روابط قدرت در دستگاه های ارتباطات جمعی و زیرساخت های شبکه ای، شناسایی؛ و ارتباط بین تجارت، رسانه و سیاست تحلیل و بررسی شده است. در فصل سوم، یک تحلیل از روابط خاص بین احساسات، شناخت و سیاست ارائه شده است، سپس نتایج حاصل از این تحلیل با آنچه از پژوهش های ارتباطی در مورد مقیدسازی ارتباطات سیاسی توسط بازیگران اجتماعی و سیاسی که به طور عمد در رسانه ها و دیگر شبکه های ارتباطی به منظور بیشینه سازی منافع خود دخالت می کنند، مرتبط می شود و در نهایت به تجزیه و تحلیل تجربی فرایند انتقال اطلاعات نادرست به افکار عمومی آمریکا توسط دولت بوش در مورد جنگ عراق می پردازد. فصل چهارم، توضیح می دهد که چرا در جامعه شبکه ای، سیاست ها، اساسا سیاست های رسانه ای هستند و بر رئوس مطالب آن تمرکز می کنند. مانند سیاست های رسواگرانه و نتایج حاصل از تحلیل ها و بحران های جهانی، مشروعیت سیاسی، که معنای دموکراسی را در سراسر جهان به چالش کشیده است.