کتاب مرحوم ماتیا پاسکال

The Late Mattia Pascal
کد کتاب : 14360
مترجم :
شابک : 978-6001217548
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 290
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1904
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

مرحوم ماتیا پاسکال
The Late Mattia Pascal
کد کتاب : 266
مترجم :
شابک : 978-964-00-1699-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1904
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مرحوم ماتیا پاسکال اثر لوئیجی پیراندلو

ماتیا پاسکال، زندگی سخت و پرمشغله ای را در محله ای کوچک پشت سر می گذارد. یک روز، بر حسب اتفاق، ماتیا درمی یابد که مقامات دولتی و اداره ی ثبت احوال، او را مرده تلقی می کنند. او این فرصت را برای شروع یک زندگی جدید غنیمت شمرده و به شهری جدید نقل مکان می کند و نام و راه جدیدی برای زندگی اش برمی گزیند. اما ماتیا خیلی زود متوجه می شود که این زندگی جدید، به اندازه ی زندگی قبلی اش، غیرقابل تحمل و عذاب آور است. او تلاش می کند که به زندگی سابق خود بازگردد، اما برای این کار خیلی دیر شده است، چرا که شغلش از دست رفته و همسرش دوباره ازدواج کرده است. تقدیر ماتیا پاسکال این است که در قالب شبح هویت از دست رفته اش به زندگی ادامه دهد. لوئیجی پیراندلو، نویسنده ی برنده ی نوبل، یکی از تأثیرگذارترین و ژرف نگرترین نویسندگان ادبیات مدرن است. کتاب خواندنی و هیجان انگیز رمان مرحوم ماتیا پاسکال با طنز گزنده و میل به کشف هویت و راز و رمز آن، در شناساندن و به تصویر کشیدن استعداد و توانایی منحصر به فرد پیراندلو در داستان سرایی نقش به سزایی ایفا کرده است.

کتاب مرحوم ماتیا پاسکال


ویژگی های کتاب مرحوم ماتیا پاسکال

نویسنده ی کتاب برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 1934

فیلمی بر اساس این کتاب و به کارگردانی ماریو مونیچلی در سال 1985 ساخته شده است

لوئیجی پیراندلو
لویجی پیراندلو، زاده ی ۲۸ ژوئن ۱۸۶۷ و درگذشته ی ۱۰ دسامبر ۱۹۳۶، نمایشنامه نویس و رمان نویس ایتالیایی بود که در سال ۱۹۳۴ برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات شد. داستان های کوتاه او نیز شهرت زیادی دارد.لویجی پیراندلو در سیسیل متولد شد. پدر او بازرگان گوگرد بود و انتظار داشت که پسرش هم همان شغل را انتخاب کند. اما لوییجی در تحصیلاتش موفق بود و توانست در رشته ی ادبیات ادامه ی تحصیل دهد. او در سال ۱۸۸۷ وارد دانشگاه رم شد و بعد از آن برای تحصیل به بن رفت و آن جا تز دکترای خود را درباره ی گویش بومی سیسیلی تک...
نکوداشت های کتاب مرحوم ماتیا پاسکال
Moving, tragic.
تکان دهنده و تراژیک.
New York Times Book Review New York Times Book Review

Pirandello is one of the founding figures of modern drama and theater.
پیراندلو، یکی از بنیان گذاران نمایشنامه نویسی و تئاتر مدرن است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Very funny.
بسیار سرگرم کننده.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب مرحوم ماتیا پاسکال (لذت متن)
از چیزهای نادر و شاید تنها چیزی که به آن اطمینان داشتم، این بود که اسمم ماتیا پاسکال بود. من هم آن را به کار می بردم. هرگاه کسی به سرش می زد که برای مشورت یا پرسشی نزدم بیاید، خودم را جمع وجور می کردم، چشمم را می بستم و جواب می دادم: من ماتیا پاسکال هستم.

راستش را بخواهید، حتی به نظر خودم هم این چیز زیادی نبود. ولی در آن زمان هنوز نمی دانستم که حتی ندانستن همین هم چه معنایی دارد؛ به این معنی که نتوانم مانند گذشته ها، به موقعش، بگویم: من ماتیا پاسکال هستم.

متوجه شدم که آزادی بی حدم به علت کمبود پول، حدی دارد. سپس دریافتم که درست تر است اگر نام این آزادی بی حد را تنهایی و کسالت بگذاریم. همین بود که مرا به رنجی وحشتناک محکوم می کرد: رنج با خود بودن.