کتاب فرهنگ کوچک هنریک ایبسن

Criticism and interpretation
کد کتاب : 14370
شابک : 978-6003263116
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 374
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ کوچک هنریک ایبسن اثر علیرضا کوشک جلالی

فرهنگ کوچک هنریک ایبسن کتابی است به قلم علیرضا کوشک جلالی و چاپ انتشارات افراز. ایبسن از هنرمندان قرن بیستم است که فعالیت های او پلی میان تئاتر کلاسیک و رمانتیک و تئاتر مدرن ایجاد کرد. او علاوه بر تاثیر کم نظیری که بر تئاتر جهان گذاشت نقش بسزایی در شکل گیری بخشی از بدنه تئاتر اجتماعی ایران و نمایش حقایق و واقعیت های جامعه در آن ایفا کرد. کوشک جلالی که خود از هنرمندان ایرانی و نمایشنامه نویسی توانا است در این کتاب به تحلیل زندگی و آثار و ارائه ترجمه ی نمایشنامه هایی از وی می پردازد.

کتاب فرهنگ کوچک هنریک ایبسن

علیرضا کوشک جلالی
علیرضا کوشک جلالی (زادهٔ ۱ فروردین سال ۱۳۳۷ در تهران) نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر است. وی عضو کانون کارگردانان آلمان و ایران است و از سال ۱۹۸۶ در آلمان به عنوان نویسنده و کارگردان مشغول کار است. در سال ۱۳۹۳ از طرف وزارت ارشاد، مدرک درجه یک هنری را دریافت کرد. او در سال ۲۰۰۴، گروه تئاتری «علی جلالی آنسامبل» را در شهر کلن پایه‌گذاری کرد و هم‌اکنون مسئول هنری این گروه است. چهار نمایشنامه از او در انتشارات تئاتر مونیخ آلمان به چاپ رسیده‌است. "انت...
قسمت هایی از کتاب فرهنگ کوچک هنریک ایبسن (لذت متن)
نگاه انتقادی ایبسن به انسان ها و روابط شان مبارزه با تمامی سنت های متحجر اخلاقی و اجتماعی حاکم بر جامعه و انسان های نخ نما شده جامعه، بیشترین تاثیر را بر تئاتر ایران داشت. به طوری که بخشی از بدنه تئاتر اجتماعی ایران شکل گرفت و رگه هایی از جامعه خشن، لخت و عریان، تمام زشتی هایش هویدا شد، که مسلمن خشم بسیاری را برانگیخت. خاطره با مزه ای از دوست خوبم سهیل پارسا که اکنون در کانادا کارگردان برجسته ای است، تا حدودی خشم این چماق به دستان بی سواد آن روزگار را نشان می دهد. سال 1355 سهیل تعریف کرد: دو سال بود که می خواستیم یکی از آثار غلامحسین ساعدی را در سنندج به صحنه ببریم. هربار می گفتند هیچ کاری از ساعدی اجازه اجرا ندارد. سال سوم ما همان نمایش نامه را که دو سال ردش کرده بودند، پیشنهاد کردیم، تنها با این فرق که به جای اسم نویسنده، غلامحسین ساعدی، نوشتیم گوهر مراد، که اسم مستعارش بود، و مجوز اجرا گرفتیم!