کتاب هالیوود

Hollywood
کد کتاب : 1440
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-964-362-721-8‮
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 300
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 19
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

چارلز بوکفسکی، از پرفروش ترین نویسندگان آمریکا

معرفی کتاب هالیوود اثر چارلز بوکوفسکی

کتاب هالیوود، رمانی نوشته ی چارلز بوکفسکی است که اولین بار در سال 1989 منتشر شد. هنری چیناسکی، خویشتنِ داستانی بوکفسکی، تحت فشار قرار می گیرد تا کتابی نیمه خودزندگی نامه ای را به یک فیلمنامه تبدیل کند. او با اکراه این مسئولیت را می پذیرد و پا به دنیایی عجیب و ناآشنا به نام هالیوود می گذارد. کتاب های جنجال برانگیز زیادی درباره ی زندگی در هالیوود وجود دارند اما هیچ کدام به اندازه ی این رمان، شاعرانه و مخاطره آمیز نیستند. کتاب هالیوود را می توان شرحی داستانی از تجارب بوکفسکی در نوشتن فیلمنامه در نظر گرفت. چیناسکی در طول سفر پرفراز و نشیبِ تبدیل از یک شاعر به یک فیلمنامه نویس، با تعدادی از ستاره های شناخته شده ی سینما رو به رو می شود و از پوچی و خودشیفتگی های برخی افراد فعال در صنعت فیلمسازی پرده برمی دارد.

کتاب هالیوود

چارلز بوکوفسکی
هاینریش چارلز بوکوفسکی،( زاده ی 16 آگوست 1920 و درگذشته ی 9 مارس 1994) شاعر و داستان نویس آمریکایی بود.بوکوفسکی در شهر آندرناخ آلمان به دنیا آمد. بعد از فروپاشی اقتصاد آلمان در پی جنگ جهانی اول، خانواده ی او در سال 1923 به بالتیمور رفتند. بوکوفسکی بعد از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان لس آنجلس، دو سال را در دانشگاه شهر لس آنجلس گذراند و در دوره های هنر، روزنامه نگاری و ادبیات شرکت کرد. او در 23 سالگی، اولین داستان کوتاه خود را در مجله ای به چاپ رساند.بوکوفسکی در اوایل دهه ی 1950 در اداره ی پست ...
نکوداشت های کتاب هالیوود
A delightful portrayal of Hollywood.
تصویری لذت بخش از هالیوود.
Library Journal Library Journal

Bukowski at his most lucid.
بوکفسکی در اوج درخشش خود.
Barnes & Noble

With flashes of truth about the human condition.
با بارقه هایی از حقیقت درباره ی اوضاع و احوال زندگی انسان.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب هالیوود (لذت متن)
با آدم ها که هستم چه خوب باشند چه بد، تمام احساساتم تعطیل و خسته می شوند. تسلیم می شوم. مودبم. سر تکان می دهم. تظاهر می کنم. می فهمم، چون دوست ندارم کسی را برنجانم و این یکی از ضعف هایم است که بیشترین مشکل را برایم درست می کند. معمولا وقتی سعی می کنم با دیگران مهربان باشم، روحم چنان پاره پاره می شود که به شکل ماکارونی روحانی در می آید!

نگذارید کسی چیزی جز این به شما بگوید، زندگی از 65 سالگی شروع می شود.

یک منتقد فیلم و یک تماشاگر عادی چه فرقی باهم دارند؟ جواب: منتقد مجبور نیست پول بلیت بدهد.