کتاب النی

Eleni
کد کتاب : 14404
مترجم :
شابک : 978-6004365819
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 825
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه هاینمن سال 1984

معرفی کتاب النی اثر نیکولاس گیج

در سال 1948 ، در حالی که جنگ داخلی یونان را ویران کرد ، کودکان ربوده شدند و به "اردوگاههای" کمونیستی در داخل پرده آهنین فرستاده شدند. النی گاتزوویانس ، چهل و یک ساله ، از سنت های دهکده کوچک خود و وحشت شورشیان کمونیست برای کمک به فرار سه دختر و پسرش ، نیکولا ، استفاده کرد. برای این عمل او زندانی ، شکنجه و با خونسردی اعدام شد.
نیکلاس گیج نویسنده رمان النی، در سن نه سالگی همراه با پدرش به ماساچوست رفت و بزرگ شد تا به عنوان خبرنگار برتر تحقیقاتی نیویورک تایمز کار کند و مهارت های خود را برای داستان نویسی بکار گیرد. او به یونان بازگشت و داستانی که از زبان مادرش شنیده بود را به تحریر درآورد.
النی شما را در دل روستایی که بدست ایدئولوژی ویران شده است می برد و روایتگر زندگی زنی قهرمان می باشد.

کتاب النی

نیکولاس گیج
نیکلاس گیج (23 ژوئیه 1939) نویسنده و روزنامه نگار تحقیقاتی متولد یونان است.وی بیشتر به خاطر دو کتاب خاطرات زندگی نامه، کتاب پرفروش النی (1983) و مکانی برای ما (1989) شناخته شده است.النی زندگی خانواده خود را در یونان در طول جنگ جهانی دوم و جنگ داخلی یونان شرح می دهد.مادر گیج، النی، به دلیل ساماندهی فرار فرزندانش از روستای تحت اشغال کمونیست اعدام شد.چند دهه بعد، هنگامی که گیج بزرگ شده بود، به دنبال کسانی بود که مسئول مرگ مادرش بودند.
نکوداشت های کتاب النی
A Story Assigned By Fate...Minutely Observed And Eloquently Rendered.
داستانی روایت شده از تقدیر... به طور مختصر و روان نگارش شده است.
New York Times New York Times

A Remarkable Work Of 'Faction'...I can think of no higher praise of this book than to say that it is fit to stand as a monument to Eleni Gatzoyiannis.
اثری قابل توجه ... من می توانم به ستایش این کتاب فکر کنم و اینکه می گویم مناسب است که به عنوان یک بنای یادبود النی گتوزویانیس بایستید.
New Republic New Republic

قسمت هایی از کتاب النی (لذت متن)
مادرم، برخلاف هکوبا، واپسین دم زندگی را به نفرین شکنجه گران خود نگذراند، بلکه چون آنتیگون توانست دلیرانه با مرگ روبه رو گردد، زیرا وظیفه اش را نسبت به کسانی که دوست شان می داشت انجام داده بود. سوفوکل از زبان آنتیگون به مردی که او را به مرگ محکوم کرده بود و عمو و پادشاه او بود می گوید: «در سیرت من نفرت نیست، عشق است». سیرت النی گاتزویانیس نیز این بود و کاتیس با کشتن او سیرت او را از بین نبرد. همانند درخت توتی که پس از ویرانی خانه ی ما هنوز در حیات پا برجاست، عشق مادرم در ما فرزندان ریشه دوانده، از ما در نوه هایش نیز شکوفا گشته است.