کتاب شبان بزرگ امید

siavash-kasrai
زندگی و شعر سیاوش کسرایی
کد کتاب : 14483
شابک : 978-6004050760
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 297
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب شبان بزرگ امید اثر کامیار عابدی

این کتاب با چهار بخش: شناختی از زندگی، تحلیلی از آثار، در آیینه آرا و نمونه هایی از شعرها همراه است.

در بخش نخست، چشم اندازی از زندگی، یک نامه و یک سخنرانی، نامه کسرایی به شاهرخ مسکوب و روایت هایی از همسر و فرزندان کسرایی ارائه می شود. بیش تر مطالب این بخش برای اولین بار است که در این کتاب منتشر شده است.

در بخش دوم، مولف در هفت فصل به تحلیل و طبقه بندی شعر و حتی نثرهای باقی مانده از سیاوش کسرایی می پردازد. شب های بلند آرزو، سرود آرش، آغازها و تغزل ها، افسون ها و دلسپردگی ها، واپسین سروده ها، شعر کسرایی: بررسی و برآورد و کسرایی: تحلیلگر شعر نیما فصل های مختلف این بخش هستند.

در بخش سوم، فشرده ای از آرای ه. ا. سایه، م. امید، م. ا. به آذین، رضا براهنی، محمد حقوقی، عبدالعلی دستغیب، یدالله رویایی، عبدالحسین زرین کوب، محمدعلی سپانلو، محمدرضا شفعیی کدکنی، احسان طبری، پرویز ناتل خانلری، نادر نادرپور و رحمان هاتفی درباره شعر کسرایی از منابع مختلف گردآوری و تلخیص شده است.

این کتاب با نمونه هایی از شعرهای کسرایی و کتابشناسی پایان می یابد.

کتاب شبان بزرگ امید

کامیار عابدی
كامیار عابدی متولد اول فروردین 1347 است.‏ وی از سال‌های پایانی دهه 1360 ضمن اشتغال به كار معلمی و همكاری با مطبوعات، به نقد و پژوهش ادبی روی آورده است. عمده توجه وی به شعر فارسی از اواخر دوره قاجار «دوره های بیداری و مشروطه» تا امروز است .