کتاب بازیگری حرفه ای

A practical handbook for the actor
کد کتاب : 14565
مترجم :
شابک : 978-9645529558
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب بازیگری حرفه ای اثر مجموعه ی نویسندگان

این کتاب ساده و اساسی درباره هنر بازیگری ، تکنیکی را که توسط نویسندگان آن توسعه داده شده و بازتعریف شده ارائه می دهد. همه ی این نویسندگان بازیگران جوانی هستند که در کار خود با نمایشنامه نویس برنده ی جایزه پولیتزر دیوید ممت ، بازیگر دبلیو.اچ. میسی ، و کارگردان گرگوری ماشر در تئاتر گودمن در شیکاگو همکاری داشته اند. کتاب بازیگری حرفه ای بازیگر برای هر بازیگری نوشته شده است که تا به حال ناامیدی و فرسودگی را کلاسهای بازیگری ای که فاقد وضوح و عینیت است تجربه کرده است ، کلاس های بازیگری ای که نتوانسته اند مجموعه ای از ابزارهای قابل تکیه را به هنرجویان ارائه ارائه دهند. نویسندگان اظهار داشتند ، کار یک بازیگر "یافتن راهی برای زندگی صادقانه در شرایط خیالی نمایشنامه" است. روش هایی که یک بازیگر می تواند به آن حقیقت دست یابد ، جوهر این کتاب فصیح را تشکیل می دهد.
ملیسا برودر، لی مایکل کان، مدالین اولنگ، ناتانیل پولاک، رابرت پرویتو و اسکات زیگلر 6 بازیگر حرفه ای و فعال در تئاتر آمریکا هستند که در کتاب بازیگری حرفه ای روش ها و فلسفه های تئاتر را توصیف می کنند.

کتاب بازیگری حرفه ای

نکوداشت های کتاب بازیگری حرفه ای
This is the best book on acting written in the last twenty years.
این کتاب بهترین کتاب بازیگری بیست سال اخیر است.
rom the introduction by David Mamet

Simple, clear and consise--just what was needed. A deeply interesting and valuable piece of work.
ساده، واضح و خلاصه. تنها چیزهای ضروری. کتابی جذاب و اثری ارزشمند.
Sidney Lumet

This beautifully written book offers a clear guide to the most profound acting technique I know. Every young actor should read it, re-read it, and then keep it under his pillow.
این کتاب که به خوبی نوشته شده است راهنمای واضحی برای فراگرفتن عمیق ترین تکنیک های بازیگری است که می شناسم. هر بازیگر جوانی باید آن را بخواند. دوباره بخواند. و بعد زیر بالشش بگذارد.
Lindsay Crouse

قسمت هایی از کتاب بازیگری حرفه ای (لذت متن)
ج. د. سالینجر می گوید: «شما قبل از اینکه نویسنده بشوید، خواننده بودید. به همین ترتیب در ابتدا تمام بازیگران کار خود را به عنوان تماشاگر آغاز کرده اند. نخستین چیزهایی که ما را مجذوب تئاتر کرد، چه بود؟ آن چیست که اکنون نیز بارها ما را به تئاتر می کشاند؟ چه عواملی موجب آفرینش آن لحظاتی است که نفس تماشاگر را ناگهان در سینه حبس و او را بر صندلی اش میخکوب می کند؟ بدون شک این لحظات در کنترل یک فرد نیستند.

با این همه بازیگر می داند آنچه او باید انجام دهد، گرچه ممکن است ظاهر روشن باشد، اما آسان نیست. مثلا برای قرارگرفتن در بهترین شرایط ممکن برای اجرای نمایش، بازیگر باید صدایی قوی، شفاف و پرطنین داشته باشد، اما بیشتر مردم برای دست یافتن به چنین صدایی به سالها آموزش و به کارگرفتن اراده برای انجام تمرینات روزانه صدا نیازمندند.

باید متوجه باشید که بازیگری، مثل نجاری، هنری است با یک سری مهارت ها و ابزار خاص. با به کار گرفتن مجدانه اراده خود در تحصیل این مهارتها و ابزارها، سرانجام آنها را به عادات خود تبدیل خواهید کرد. هنگامی که این مهارت ها برایتان به صورت عادت درآمد، دیگر احتیاجی ندارید که نیروی خود را بر تکنیک کار متمرکز کنید؛