کتاب ایده های بزرگ برای دختران و پسران بلندپرواز

Big Ideas for Curious Minds
کد کتاب : 14649
مترجم :
شابک : 978-6004901512
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 177
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

ایده های بزرگ برای ذهن های کنجکاو
Big Ideas for Curious Minds
کد کتاب : 92522
مترجم :
شابک : 978-6226977104
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 156
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ایده های بزرگ برای دختران و پسران بلندپرواز اثر آلن دوباتن

«فلسفه گنجینه‌ای از خرد است که در انتظار کشف‌شدن توسط ذهن‌های کنجکاو است.» این کلمات الهام‌بخش از «ایده‌های بزرگ برای دختران و پسران بلندپرواز»، جوهر این کتاب لذت‌بخش را در‌بر می‌گیرد. این کتاب که توسط مدرسه زندگی با تصاویر آنا دوهرتی و ویراستاری مجموعه توسط آلن‌دو‌باتن نوشته‌شده است، تنها مقدمه‌ای بر فلسفه نیست، این یک سفر اکتشافی فکری است که خوانندگان را در هر سنی دعوت می‌کند تا پرسش‌های عمیقی را که قرن‌ها متفکران را به خود مشغول کرده است، بررسی کنند. در هسته‌ی خود «ایده‌های بزرگ برای دختران و پسران بلندپرواز»، جشن کنجکاوی انسان و به‌دنبال خرد است. این کتاب از‌طریق نثر جذاب و تصاویر جذاب، به خوانندگان توری با راهنما در چشم‌انداز فلسفی ارائه می‌دهد و آنها را با مفاهیم کلیدی و متفکران از سراسر اعصار آشنا می‌کند. از یونان‌باستان تا دوران‌مدرن، از افلاطون تا سیمون دوبووار، این کتاب مجموعه‌ای غنی از ایده‌هایی را ارائه می‌کند که سیر تاریخ بشر را شکل داده‌اند.
مرکز رویکرد کتاب در دسترس‌بودن آن است. این کتاب به‌دور از اینکه یک رساله‌ی خشک دانشگاهی باشد، به سبکی زنده و جذاب نوشته‌شده‌ است که برای خوانندگان با هر پیشینه‌ای جذاب خواهد‌ بود. به‌علاوه، «ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو» صرفا به ارائه مفاهیم فلسفی مجزا بسنده نمی‌کند، بلکه خوانندگان را تشویق می‌کند تا فعالانه با آنها درگیر شوند و سوالات و تمرین‌های فکری را برای تحریک تأمل و بحث ارائه دهند. این کتاب با دعوت از خوانندگان به استفاده از ایده‌های فلسفی در زندگی خود، مفاهیم انتزاعی را به ابزارهای عملی برای رشد شخصی و کشف خود تبدیل می‌کند. یکی از بزرگترین نقاط قوت کتاب در تصویرسازی آنا دوهرتی است. آثار هنری دوهرتی پر جنب‌و‌جوش، عجیب‌و‌غریب و پر از شخصیت است و دنیای فلسفه را با جزئیات زنده می‌کند. از فیلسوفان باستانی که در‌مورد اسرار جهان فکر می‌کنند تا متفکران مدرنی که با پیچیدگی‌های وجود انسان دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، تصاویر دوهرتی جوهر هر ایده را با گرمی و طنز به تصویر می‌کشد و خوانندگان را به درنگ و کاوش دعوت می‌کند. در رأس این پروژه آلن دوباتن، فیلسوف مشهور و بنیانگذار مدرسه‌ی زندگی است. دو‌باتن با بصیرت خاص خود به‌عنوان ویراستار کتاب عمل می‌کند و خوانندگان را در چشم‌انداز فلسفی با خرد و وضوح راهنمایی می کند. دوباتن از‌طریق مقدمه‌ها و تفسیرهای خود، زمینه و دیدگاه ارزشمندی را ارائه می‌دهد و به خوانندگان کمک می‌کند تا با اطمینان و کنجکاوی پیچیدگی‌های تفکر فلسفی را مرور کنند.
در دنیایی که اغلب احساس می‌کنیم آشفته و نامطمئن است، «ایده‌های بزرگ برای دختران و پسران بلندپرواز» چراغی از وضوح و درک است. این کتاب با کنکاش در سنت غنی تفکر فلسفی، قدرت ماندگار ایده‌ها را برای روشن‌کردن تجربه‌ی انسانی و القای تغییرات معنادار به ما یادآوری می‌کند. چه یک فیلسوف کارکشته باشید یا صرفا در مورد اسرار هستی کنجکاو باشید، این کتاب مطمئنا تخیل شما را بر می‌انگیزاند و اشتیاق شما را برای یادگیری شعله‌ور می‌کند.

کتاب ایده های بزرگ برای دختران و پسران بلندپرواز

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...
نکوداشت های کتاب ایده های بزرگ برای دختران و پسران بلندپرواز
An ideal introduction to philosophy, as well as a charming way to open up conversations between adults and children about the biggest questions we all face ... Big Ideas for Curious Minds is especially and unreservedly recommended for family, school, and community library collections.
مقدمه ای ایده آل برای فلسفه ، و همچنین راهی جذاب برای باز کردن مکالمه بین بزرگسالان و کودکان در مورد بزرگترین سوالاتی که همه ما با آن روبرو هستیم ... ایده های بزرگ برای ذهن های کنجکاو. برای کتابخانه های خانوادگی ، مدرسه و جامعه توصیه می شود.
Midwest Book

The first book for children from The School of Life seeks to connect young readers to influential thinkers … The volume distills “big ideas” from 25 heavy-hitting philosophers … into simple precepts. Each idea sits in a dedicated chapter, presented in a conversational style … and explained with accessible scenarios. A useful … introduction to emotional intelligence via philosophical thought
اولین کتاب برای کودکان از مدرسه زندگی می کوشد خوانندگان جوان را به متفکران تأثیر گذار متصل کند ... "ایده های بزرگ" شامل نگاه 25 فیلسوف بزرگ به برخی از سوالات روزمره است. . هر ایده در یک فصل اختصاصی قرار می گیرد ، به سبک مکالمه ارائه می شود ... و با سناریوهای در دسترس توضیح داده می شود. مقدمه ای مفید برای معرفی هوش هیجانی از طریق تفکر فلسفی.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب ایده های بزرگ برای دختران و پسران بلندپرواز (لذت متن)
اما هر چقدر هم که مدل موی تان را تغییر بدهید یا لباس ها و اخم و لبخند خود را به شکل دیگری دربیاورید، یک چیز تا حد زیادی قطعی باقی می ماند و تغییر نمی کند: دیگران قادر نخواهند بود فقط با نگاه کردن به شما بفهمند واقعا که هستید. علتش این نیست که دیگران کودن هستند و عقل شان نمی رسد _ علتش این است که شناخت درون آدم ها همیشه بسیار سخت است. ایرادی ندارد که گاهی این موضوع آدم را کمی غمگین کند. ولی قضیه این است که شما انتخاب نمی کنید که چه جور دیده شوید، بلکه دیگران شما را با ظاهرتان قضاوت می کنند. آنها مو یا بینی یا پاهایتان را می بینند و فقط با همین ها در مورد شما نظر می دهند. علت اینکه مردم در مورد ظاهر خودشان نگران اند، همین است _ چون این واقعیت تلخ را می دانند که دیگران آنها را از روی ظاهرشان قضاوت می کنند. خیلی منصفانه نیست، اما این اتفاق همیشه می افتد. بامزه اینجاست که این اتفاق برای همه می افتد. هرکس در قالب بدنی جای داده شده که انتخاب خودش نبوده. این انتخاب ما نیست که چطور به نظر می رسیم؛ با این حال، همچنان به قضاوت درباره دیگران ادامه می دهیم انگار از ظاهرشان معلوم می شود که چه جور آدم هایی هستند. اگر این واقعیت را به خاطر داشته باشیم که درون آدم ها ممکن است با آنچه در ظاهر به نظر می رسند خیلی فرق داشته باشد، می توانیم با دیگران مهربان تر و خوش رفتارتر باشیم. کسی که خیلی باهوش و کسل کننده به نظر می رسد، چه بسا آدم بامحبت و شوخی طبعی باشد؛ کسی که خیلی پیر و کند است ممکن است خوب به یاد داشته باشد که دوران کودکی چه حال و هوایی دارد؛ کسی که مدام شوخی و مزه پرانی می کند، ممکن است حرف های خیلی مهمی برای گفتن داشته باشد؛ کسی که واقعا خوشگل است ممکن است در دل احساس کند زشت و غمگین است؛ کسی که خیلی موفق به نظر می رسد ممکن است احساس کند واقعا آدمی شکست خورده است. نمی توانید فقط با نگاه کردن به آدم ها به آنها بگویید حقیقتا کی هستند. گرچه، یک چیز هست که می دانید: آنها همه مثل شما هستند، چون در باطن، با آن چیزی که از قضا از بیرون به نظر می رسند متفاوت اند.