کتاب دکتر فاستوس

Doctor Faustus
کد کتاب : 14652
مترجم :
شابک : 978-9644487569
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 708
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1947
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دکتر فاستوس اثر توماس مان

کتاب دکتر فاستوس اثر توماس مان، نویسنده‌ی آلمانی و خالق رمان معروف «مرگ در ونیز» است. او کتاب دکتر فاستوس را با الهام از افسانه‌ی فاوست و البته با کمی دخل و تصرف در آن نوشته است. این افسانه که شخصیت بزرگی همچون گوته هم به آن پرداخته، داستان مردی است که برای به دست آوردن دانش بی‌پایان، روحش را به شیطان می‌فروشد. اسم این کتاب قرار بود «داستان زندگی آدرین لورکون؛ به روایت یک دوست» باشد؛ اما بعد به دکتر فاستوس تغییر کرد. آدرین یک نابغه‌ی موسیقی است. یک روز وقتی مشغول نوشتن یک آهنگ است، شبحی شیطانی به او پیشنهادی وسوسه‌برانگیز می‌دهد و او در ازای آن پیشنهاد با شیطان وارد معامله می‌شود. این داستان را دوست فیلسوف آدرین، سرنوس زایت‌بلوم روایت می‌کند. از کودکی تا قبولی‌اش در رشته‌ی دانشگاهی دین‌شناسی و سپس رها کردن این رشته و روی آوردن به تاریخ موسیقی. می‌گویند توماس مان برای نگارش دقیق‌تر این رمان از اطلاعات تخصصی یک استاد موسیقی (تئودور آدورنو) استفاده کرده و در بسیاری از بخش‌ها با او مشورت کرده است.

کتاب دکتر فاستوس

توماس مان
توماس مان در روز ۶ ژوئن ۱۸۷۵ در شهر لوبک آلمان متولد شد. پدر او، بازرگان غلات بود که بعدها به مقام سناتوری شهر لوبک هم رسید. توماس از جانب مادر، یک رگه ی پرتغالی داشت. تحصیلاتش را تا ۱۹ سالگی در لوبک گذراند و پس از مرگ پدرش همراه خانواده اش راهی مونیخ شد. در آنجا وارد یک شرکت بیمه شد و توانست نخستین اثر خود، افتاده ها، را به پایان برساند. در همان زمان، وارد دانشگاه مونیخ شد و رشته های تاریخ و ادبیات و اقتصاد سیاسی را دنبال کرد.در سال ۱۸۹۷ همراه برادرش به رم رفت و در همان سال کتاب بودنبروک ها ...
نکوداشت های کتاب دکتر فاستوس
John E. Woods is revising our impression of Thomas Mann, masterpiece by masterpiece
جان ای وودز(مترجم کتاب) به درک ما از شاهکار توماس مان کمک بسیار کرد.
The New Yorker

Doctor Faustus is Mann's deepest artistic gesture. . . . Finely translated by John E. Woods.
کتاب "دکتر فاستوس" عمیق ترین اثر توماس مان میباشد.
The New Republic

قسمت هایی از کتاب دکتر فاستوس (لذت متن)
آدمیزاد در حیرت می شد از این که این مرد برنای رومی که الحق دوست داشتنی و خوشکلام هم بود و آلمانی را دست و پا شکسته بر زبان می راند، از چه ممری به سرای عم آدریان در کایزر زآشرن ره یافته بود تا آموختن هنر خویش را تکمیل کند. لکن این عمل نشان می داد که نیکلاس لورکون با جمله بلاد بیگانه و اطراف و اکناف سرگرم سوداگریست و تنها با بلاد مرکزی آلمان از قبیل ماینتس و برانشوایگ و لایپسیگ و بارمن مرتبط نیست و عاملانی در بلاد معظم جهان همچو لندن و لیون و بلونیا و حتی نیویورک بهر او کار می کنند.