کتاب جنگ پیرمرد

Old Man's War
کد کتاب : 1475
مترجم :
شابک : 978-600-182-175-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 351
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

اولین جلد از مجموعه جنگ پیرمرد

نامزد جایزه هوگو

از کتاب های پرفروش علمی تخیلی در آمریکا

فیلمی بر اساس این مجموعه ساخته خواهد شد.

معرفی کتاب جنگ پیرمرد اثر جان اسکالزی

کتاب جنگ پیرمرد، رمانی نوشته ی جان اسکالزی است که نخستین بار در سال 2005 به چاپ رسید. جان پِری در روز تولد هفتاد و پنج سالگی خود، دو کار انجام داد؛ او ابتدا بر سر مزار همسرش رفت و سپس، به ارتش پیوست. خبر خوب این است که انسان ها بالاخره توانسته اند سفرهای فضایی را ممکن سازند و خبر بد، کمیابی سیاره های قابل سکونت و تعداد زیاد نژادهای بیگانگانی است که می خواهند با انسان ها وارد جنگ شوند. بنابراین انسان ها به منظور دفاع از زمین و نشان دادن قدرت خود به سایرین، مجبور به جنگ هستند. منابع مادی و انسانی زمین اکنون تماماً در کنترل «نیروی دفاعی مستعمراتی» است. همه می دانند که پس از بازنشستگی، می توان به نیروی دفاعی پیوست، زیرا این نیرو، جوان ها را نمی پذیرد. پس از پیوستن به نیروی دفاعی، افراد به خارج از زمین فرستاده می شوند و هیچ وقت حق بازگشت ندارند. آن ها اگر پس از دو سال حضور در جنگ بتوانند جان سالم به در ببرند، پاداش بسیار قابل توجهی دریافت خواهند کرد. جان پِری این معامله را پذیرفته اما به هیچ وجه نمی داند که قرار است با چه چیزهایی رو به رو شود، چرا که این سفر طولانی و مخاطره آمیز، بسیار عجیب تر از تصورات معمول خواهد بود.

کتاب جنگ پیرمرد

جان اسکالزی
جان اسکالزی، زاده ی 10 می 1969، نویسنده ی آمریکایی داستان های علمی تخیلی و رئیس سابق «انجمن نویسندگان داستان های علمی تخیلی و فانتزی آمریکا» است.اسکالزی از همان دوران کودکی، شیفته ی داستان های علمی تخیلی و معمایی بود و همین موضوع او را به سمت نوشتن این داستان ها سوق داد. او در سال 1991 در رشته ی فلسفه از دانشگاه شیکاگو فارغ التحصیل شد. اسکالزی نویسندگی حرفه ای را در سال 1990 و در زمانی آغاز کرد که هنوز در کالج مشغول تحصیل بود و به صورت پاره وقت برای روزنامه ی the Chicago Sun-Times کار می کرد.
نکوداشت های کتاب جنگ پیرمرد
Powerfully moving and compelling.
بسیار تکان دهنده و هیجان انگیز.
Barnes & Noble

Gripping and surpassingly original.
جذاب و به شکل غافلگیرکننده ای بدیع.
Cory Doctorow

Thought-provoking!
تفکربرانگیز!
Entertainment Weekly Entertainment Weekly

قسمت هایی از کتاب جنگ پیرمرد (لذت متن)
به همان اندازه که از گورستان متنفرم، خوشحالم که چنین جایی وجود دارد. دلم برای همسرم تنگ شده. دلتنگ او بودن، در گورستان آسان تر از جاهایی است که او در آن ها زنده بوده است.

«از دست دادن کسی که عاشقش هستی، چه حسی دارد؟» «تو هم همراه او می میری. و صبر می کنی تا بدنت با تو هماهنگ شود.»

وقتی در نوجوانی عاشق می شوی، همه کاملا از این موضوع باخبرند به جز خودت و کسی که عاشقش هستی.