کتاب پسر طبیعت

Hayy ibn Yaqdhan
کد کتاب : 14798
مترجم : ابوالقاسم سحاب تفرشی
شابک : 978-6007660119
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 36
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1150
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پسر طبیعت اثر ابن طفیل

اثر پیش رو بازنویسی از کتاب ابن طفیل اندلسی با همین نام است که 75 سال پیش توسط استاد ابوالقاسم سحاب ترجمه و منتشر شد. داستان مفهومی و ارزشمند حاضر دربارۀ کودکی به نام بیدار است که در بدو تولد از پدر و مادر خود جدا شده و به دامان طبیعت سپرده می شود؛ طبیعت چون مادری مهربان او را در آغوش گرفته و کودک برای زنده ماندن و زندگی کردن از نیروهای طبیعی موجود در آن کمک می گیرد.

کتاب پسر طبیعت

ابن طفیل
ابن طفیل در دولت موحدون فعالیت‌های بسیاری انجام داد و شاگردانی چون ابن رشد را به درگاه موحدون معرفی و تربیت کرد. وی در شعر نجوم فلسفه و… فعالیت‌هایی داشته و آثاری نیز در کتب دیگر نویسندگان از وی نام برده شده که اکنون در دست ما نیست و به ما نرسیده‌است اما مهم‌ترین اثر وی که اثر فلسفی او می‌باشد و به دست ما رسیده رسالهٔ حی بن یقظان می‌باشد و دیدگاه‌های فلسفی او در این کتاب بیان شده‌است. این کتاب به فارسی توسط بدیع الزمان فروزان فر ترجمه شده‌اس...
قسمت هایی از کتاب پسر طبیعت (لذت متن)
بیدار در میان دستان بخشنده طبیعت به ساحل جزیره رسید و موجی بزرگ صندوق را به کنار جزیره کشاند. صندوق با فشار موج و پرتاب به روی ساحل از هم گسیخت. نوزاد تنها در میان الوارهای برجای مانده از صندوق، دست و پا می زد و تنها پاسخی که در لحظه بیرون آمدن از صندوق از طبیعت دریافت کرد، نور زیبای خورشید صبحگاهی بود که تاریکی های دنیا را برایش روشن می کرد و گرمای آن، آغوش پر مهر مادر را برایش تکرار می کرد. اما آیا این آغوش خیالی می توانست پاسخ های دیگری بر خواسته های این نوزاد دور از دامان مادر داشته باشد؟ نوزاد، کم کم سرش را مثل همیشه به سمت مادری که حالا در کنارش نبود، چرخاند و لب های ظریفش به دنبال پستان های پر شیر مادر می گشت تا خود را از تشنگی و گرسنگی برهاند، اما هرچه تلاش می کرد، خسته تر می شد.