کتاب جمهوری خواهی در ایران

Republicanism in Iran
کد کتاب : 14813
شابک : 978-9642071982
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 275
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب جمهوری خواهی در ایران اثر عباس مصلّی نژاد

کتاب جمهوری خواهی در ایران: از مقاطع بسیار سرنوشت ساز تاریخ سیاسی معاصر ایران، سال های 1299 تا 1304، یعنی از کودتای سوم اسفند 1299 تا انقراض سلسله قاجار است. این دوره که در واقع چهار سال تلاش آگاهانه و حساب شده رضاخان برای کسب قدرت است را به دو سال مبارزه برای رسیدن به مقام نخست وزیری، و به دو سال تکاپو برای دست اندازی به تخت طاووس و ارگ شاهی تقسیم می کنند و...

کتاب جمهوری خواهی در ایران

عباس مصلّی نژاد
عباس مصلّی نژاد، در شهر زیبا و پرطراوت آبادان دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان مهرگان این شهر به پایان رسانید و دوره دبیرستان را در دبیرستان البرز تهران به پایان برد. دارای لیسانس اقتصاد، فوق لیسانس مهندسی راه و ساختمان، فوق لیسانس علوم سیاسی، دکتری علوم سیاسی و پسا دکتری سیاست گذاری راهبردی می باشد. پیرامون اقتصاد سیاسی بخصوص در کشورهای جهان سوم سالها کار کرده و صاحب تجربیاتی ارزشمند در این زمینه می باشد.
دسته بندی های کتاب جمهوری خواهی در ایران
قسمت هایی از کتاب جمهوری خواهی در ایران (لذت متن)
اوضاع داخلی ایران در اثنای جنگ جهانی اول رو به وخامت گذاشت. جنگ باعث قحطی، بینوایی و تنگدستی بیشتر مردم شد. احتکار کالاها و کمک مالی خارجی به برخی اشخاص، امکان انجام معاملات بازرگانی با بعضی از واحدهای نظامی خارجی را فراهم نمود. این امر سرانجام شدت فقر و استثمار را افزایش داد؛ بنابراین جدال سیاسی و فقر را می توان از ویژگی های نظام اقتصادی، روابط اجتماعی و سیاسی این دوران دانست، اما از سوی دیگر کاهش کالاهای وارداتی به ایران، شرایط مساعدی برای پیشرفت بورژوازی داخلی پدید آورد.