کتاب آسیب شناسی توسعه اقتصادی ایران

Pathology of Iranian Economic Development
(برنامه اول تا چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی…)
کد کتاب : 14815
شابک : 978-9642071609
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 351
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب آسیب شناسی توسعه اقتصادی ایران اثر عباس مصلّی نژاد

مولف در این اثر طیف وسیعی از موضوعات و پیامدهای برنامه توسعه اقتصادی ایران را طی برنامه های یکم تا چهارم توسعه و در دو بخش مورد بررسی قرار داده است، نخستین بخش مبانی سیاست های تعدیل اقتصادی و محور برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در برنامه های اول و دوم تبین می سازد و نقش دولت را در پیامدهای منفی ناشی از سیاست ها مورد بحث قرار می دهد؛ بخش دوم برنامه سوم و چهارم توسعه را بررسی می کند و مولفه های فکری دولت نهم را که همزمان با عملکرد برنامه چهارم توسعه تشکیل شد تشریح می کند.

کتاب آسیب شناسی توسعه اقتصادی ایران

عباس مصلّی نژاد
عباس مصلّی نژاد، در شهر زیبا و پرطراوت آبادان دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان مهرگان این شهر به پایان رسانید و دوره دبیرستان را در دبیرستان البرز تهران به پایان برد. دارای لیسانس اقتصاد، فوق لیسانس مهندسی راه و ساختمان، فوق لیسانس علوم سیاسی، دکتری علوم سیاسی و پسا دکتری سیاست گذاری راهبردی می باشد. پیرامون اقتصاد سیاسی بخصوص در کشورهای جهان سوم سالها کار کرده و صاحب تجربیاتی ارزشمند در این زمینه می باشد.
دسته بندی های کتاب آسیب شناسی توسعه اقتصادی ایران
قسمت هایی از کتاب آسیب شناسی توسعه اقتصادی ایران (لذت متن)
سیاست تعدیل اقتصادی، تلاشی سازمان یافته برای رشد اقتصادی است. عموما کشورهای در حال توسعه با مشکلات و مخاطرات زیادی در زمینه های بازسازی ساختار اقتصادی رو به رو هستند. این امر به مفهوم آن است که توسعه نیازمند اقدامات و ابتکاراتی است که برای نهادها و روندهای عمومی جامعه ستیزش هایی را به وجود می آورد. این روند در بسیاری از کشورهای جهان سوم رخ داده است. شرایط کشورها در اجرای برنامه های اقتصادی متفاوت است، از این رو، با مخاطرات و پیامدهای متفاوتی نیز رو به رو می شوند. شکل بندی سیاست تعدیل اقتصادی ایران، در مقاطع زمانی مختلف تغییر یافته است. این امر به مفهوم آن است که در زمان تصویب برنامه های توسعه اقتصادی، به پیامدها و نتایج آن توجه چندانی نشده است؛ بنابراین شاهد فراز و نشیب هایی در برنامه ریزی اقتصادی در ایران هستیم.