کتاب ژن خودخواه

The Selfish Gene
کد کتاب : 34755
مترجم :
شابک : 978-9642071630
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 581
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

ژن خودخواه
The Selfish Gene
کد کتاب : 1484
مترجم : جلال سلطانی
شابک : 978-600-6043-76-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 432
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ژن خودخواه اثر ریچارد داکینز

کتاب ژن خودخواه، اثری نوشته ی ریچارد داکینز است که نخستین بار در سال 1976 وارد بازار نشر شد. داکینز با انتشار این کتاب فوق العاده ارزشمند و آموزنده، موفق به ایجاد تغییری بزرگ در شیوه ی نگاه ما به خودمان و دنیای پیرامونمان شد. به جای این تفکر که موجودات زنده از ژن ها استفاده می کنند تا تولید مثل نمایند، تصور کنید ژن ها ما را فقط به این دلیل به وجود می آورند و زنده نگه می دارند که ژن های بیشتری تولید کنند. به نظر می رسد که این جا به جایی ساده می تواند به معماهایی پاسخ بدهد که دانشمندان را برای سال ها درگیر خود کرده بود. چرا به طول کیلومترها DNA استفاده نشده در بدن همه ی ما وجود دارد؟ چرا یک زنبور از فرصت خود برای تولید مثل، چشمپوشی می کند تا به بزرگ شدن خواهرها و برادرهایش کمک کند؟ داکینز با نثری جذاب و قابل فهم، جواب این سوالات را از نقطه نظر مولکول هایی می دهد که به منظور تولید بیشترِ گونه ی خود، بر سر فضا و منابع محدود با یکدیگر در رقابت هستند. این دانشمند برجسته با ارائه ی مثال هایی شگفت انگیز از تمامی حوزه های زیست شناسی، راه را برای ارزیابی مجدد مسئله ی تکامل باز می کند.

کتاب ژن خودخواه


ویژگی های کتاب ژن خودخواه

ریچارد داکینز از پرفروش ترین نویسندگان کتاب های علمی جهان

ریچارد داکینز
ریچارد داکینز، زاده ی 26 مارس 1941، زیست شناس فرگشتی و رفتارشناس انگلیسی است. داکینز در نایروبی کنیا زاده شد. هم پدر و هم مادر او به علوم طبیعی علاقه مند بودند و پاسخ پرسش های ریچارد را به شکل علمی می دادند.داکینز به دنبال علاقه ی خود از دوران کودکی، یعنی زیست شناسی، رفت و در رشته ی جانورشناسی در دانشگاه آکسفورد به تحصیل پرداخت. او پس از دریافت مدرک دکترا، یک سال دیگر در آکسفورد ماند و زیر نظر استادش به پژوهش های رفتارشناسی جانوران پرداخت.داکینز، استاد صاحب کرسی دانشگاه آکسفورد و نویسنده ی کت...
نکوداشت های کتاب ژن خودخواه
A masterpiece of science writing.
شاهکاری در آثار علمی.
Barnes & Noble

An excellent source for heated discussion.
منبعی عالی برای بحث های داغ.
University of Pittsburgh

Well written and with excellent examples.
با نثری بسیار خوب و مثال هایی عالی.
University of Arizona

قسمت هایی از کتاب ژن خودخواه (لذت متن)
بیایید تلاش کنیم که سخاوت و نوع دوستی را یاد بگیریم، چون ما خودخواه به دنیا می آییم. بیایید درک کنیم که ژن های خودخواهمان قصد انجام چه کاری را دارند، چون آن وقت ممکن است بتوانیم برنامه هایشان را به هم بریزیم؛ کاری که هیچ گونه ی دیگری به فکر انجامش نبوده است.

ما ماشین های بقا هستیم؛ روبات هایی که برنامه ریزی شده اند تا به مولکول هایی خودخواه به نام ژن ها خدمت کنند. این حقیقتی است که هنوز هم وجودم را سرشار از حیرت می کند.

خرگوش، سریع تر از روباه می دود، چون دارد برای نجات جانش این کار را می کند در حالی که روباه تنها برای به دست آوردن شام خود در حال دویدن است.