کتاب دورتر از هر جای دیگر

Very far away from anywhere else
کد کتاب : 14871
مترجم :
شابک : 978-6003673694
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 92
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب دورتر از هر جای دیگر اثر اورسلا کی لوگوین


دورتر از هرجای دیگر رمانی است برای بزرگسالان که توسط نویسنده آمریکایی اورسولا کی لو گوین نوشته شده است. این رمان که در سال 1976 توسط Atheneum منتشر شده است بر محیط معاصر حومه آمریکا و تجربیات به بلوغ رسیدن دو دانش آموز با استعداد دبیرستان، اوون گریفیث و ناتالی فیلد تمرکز دارد. داستان حول دوستی عمیق بین اوون، دانشمند مشتاق، و ناتالی، یک موسیقیدان با استعداد می چرخد. هر دو شخصیت به دلیل تعقیب‌های فکری و جاه‌طلبی‌هایشان احساس انزوا و سوء تفاهم می‌کنند که آنها را از همتایان خود متمایز می‌کند. همانطور که آنها بر روی تجربیات مشترک خود پیوند برقرار می کنند، آرامش و حمایت را برای یکدیگر فراهم می کنند و در نهایت احساسات عاشقانه را در خود ایجاد می کنند.
در طول رمان، اوون و ناتالی با چالش‌های مختلفی از جمله فشار تحصیلی، انتظارات خانوادگی و هنجارهای اجتماعی روبرو هستند. این داستان مضامین دوستی، عشق، پذیرش خود و هویت و همچنین چالش‌هایی را که افراد با استعداد بالا در جامعه‌ای که ممکن است به‌طور کامل از پتانسیل‌هایشان قدردانی یا درک نکنند، با آن‌ها مواجه می‌شوند را بررسی می‌کند.

کتاب دورتر از هر جای دیگر

اورسلا کی لوگوین
اورسولا کروبر لو گویین، زاده ی 21 اکتبر 1929، نویسنده ی فمینیست سبک علمی-تخیلی است. لو گویین در عرصه های رمان، شعر، داستان کودکان و جستارنویسی طبع آزمایی کرده است، اما بیشتر شهرتش به خاطر داستان های علمی- تخیلی و فانتزی هایی است که به شکل داستان کوتاه یا رمان نوشته است. او که اولین داستان هایش را در این گونه ی ادبی در دهه ی ۱۹۶۰ به چاپ رساند، اکنون یکی از مهم ترین نویسندگان داستان های علمی -تخیلی محسوب می شود.مشهورترین آثار لو گویین علمی-تخیلی هستند، اما او آثاری گوناگون شامل بیش از ۱۹ رمان ع...
نکوداشت های کتاب دورتر از هر جای دیگر
An engaging, well written novel.
رمانی جذاب و خوش ساخت.
New York Times New York Times

A superb novel
یک رمان فوق العاده.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب دورتر از هر جای دیگر (لذت متن)
اگر دنبال این هستید بدانید چطور لوح تقدیر بسکتبال را به دست آوردم و به شهرت، عشق و شانس رسیدم، قید این داستان را بزنید. نمی دانم در طول شش ماه به چه چیزی رسیدم که می خواهم برای شما تعریف کنم. خب، به چیزی دست یافتم، اما فکر می کنم باید بقیهٔ عمرم را صرف پی بردن به این کنم که دقیقا به چه چیز دست یافتم. من هیچ وقت از هیچ چیز لوح تقدیر دریافت نکردم. در دوران کودکی عاشق سینه چاک تاچ فوتبال بودم، عاشق شیوهٔ بازی اش، اما نسبت به سنم قد کوتاه تری داشتم. با اینکه در تکنیک های فرار خوب عمل می کردم ولی همیشه کمی کند بودم. هنگامی که پا به دبیرستان گذاشتیم اوضاع حالت سازمان یافته تری به خود گرفت. شرکت در تیم های ورزشی، پوشیدن لباس فرم و تمام آن قروقمبیل ها. مردم همیشه در حال حرف زدن دربارهٔ ورزش هستند. ورزش کردن کیف می دهد اما حرف زدن درمورد آن خسته کننده است. از طرفی حرف چندان زیادی هم نمی شود دربارهٔ ورزش زد.