کتاب در ستایش بطالت

In Praise of Idleness
کد کتاب : 14955
مترجم :
شابک : 978-9644486241
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 36
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1935
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب در ستایش بطالت اثر برتراند راسل

«در ستایش بطالت» یکی از مشهورترین مقاله های برتراند راسل، فیلسوف نامدار انگلیسی است که نخستین بار در سال 1932 منتشر شد و از آن زمان تاکنون بارها و بارها به اشکال مختلف تجدید چاپ شده است.
راسل در این مقاله قصد دفاع از بیکاری و تنبلی را ندارد. آنچه او در نظر دارد این است که ساعات کار زیاد و بار بیش از حد کار نه فقط به هیچ وجه مفید و مساعد نیست بلکه تخریبگر است. از نظر او، مردم در سراسر جهان بیش از اندازه کار می کنند، و این باور که کار فضیلت است، خسرانی بزرگ به بار می آورد. کشورهای صنعتی و متمدن باید رویه ی گذشته اش در تبلیغات را تغییر دهد. راسل پیشنهاد می دهد که به دلیل پیشرفت تکنولوژیک، لازم است ساعات کار کاهش یابد و درعوض با افزایش کیفیت کار اوقات فراغتی برای انسان ها فرهم شود که بتوانند خواسته ها و علایق شخصی خود را دنبال کنند. راسل پیش بینی می کند که اگر همه فقط چهار ساعت در روز کار کنند، هم نرخ بیکاری کاهش می یابد و هم شادی مردم افزایش می یابد.

کتاب در ستایش بطالت

برتراند راسل
برتراند راسل، زاده ی ۱۸ می ۱۸۷۲ و درگذشته ی ۲ فوریه ی ۱۹۷۰، فیلسوف، منطق دان، ریاضی دان، مورخ، جامعه شناس، برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات و فعال صلح طلب انگلیسی بود که در قرن بیستم زندگی می کرد. راسل در آغاز جوانی به مطالعه ی آثاری از «پرسی بیش شلی» روی آورد که این امر مسیر زندگی او را تغییر داد. او سپس به کالج ترینیتی در کمبریج رفت و در ریاضیات و فلسفه تحصیل کرد. او در سال ۱۹۰۱ «پارادوکس راسل» را کشف کرد و هفت سال بعد به عضویت انجمن سلطنتی علوم بریتانیا درآمد. راسل در طو...
نکوداشت های کتاب در ستایش بطالت
A book full of rich, stimulative thought, with plenty of scope for disagreement.
کتابی پر از تفکرات غنی و تحریک آمیز که اختلاف نظر های زیادی درباره ی آن وجود دارد.
The Guardian

Invariably intelligent, stimulating and lucid.
هوشمندانه، تحریک امیز و درخشان.
The Listener

There is not ... a page which does not provoke argument or thought.
صفحه ای در آن وجود ندارد که اندیشه را تحریک نکند و به بحث و جدل وا ندارد.
The Sunday Times

قسمت هایی از کتاب در ستایش بطالت (لذت متن)
چه دنیایی بسیار خوشایندی خواهد بود دنیایی که در آن هیچ کس مجاز به فعالیت در بورس اوراق بهادار نباشد ،مگر اینکه اقتصاد و شعر یونان را مطالعه و گذرانده باشد و سیاستمداران موظف به داشتن دانشی صحیح از تاریخ و رمان های مدرن باشند.

با جدیت می خواهم بگویم که اعتقاد به فضیلت کار ، آسیب های زیادی در دنیای مدرن به بار آورده است و این که سعادت و خوشبختی انسان در گرو کاهش نظام مند کار است.