کتاب ریش آبی

Barbe bleue
کد کتاب : 15007
مترجم :
شابک : 978-6007439500
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب ریش آبی اثر آملی نوتوم

ریش آبی، رمانی است به قلم املی نوتوم، که وی در آن افسانه ی مشهور ریش آبی را به سبک منحصر به فرد خود بازنویسی می کند. افسانه ی ریش آبی داستانی فولکولور است. داستان درباره ی اشراف زاده ای است که همه ی زنان سابقش به شکلی عجیب ناپدید شده اند. تا این که زن جدیدی می گیرد ، این زن اجازه دارد در قلعه ای که در آن ساکن است آزادانه رفت آمد کند به جز یک اتاق که ورود به آن ممنوع است. زن جدید او در دوراهی گیر می کند، آیا وارد این اتاق شود و پرده از این راز بردارد یا خطر نکند و پی زندگی اش برود.
نویسنده با هوشمندی این داستان را مورد اقتباس قرار می دهد، ریش آبی املی نوتوم در پاریس امروز می گذرد. اشراف زاده ای اسپانیایی در اقامت گاهی زندگی می کند که مسافرانش(زنان) به شیوه ای مرموز ناپدید می شوند. وی اگهی وسوسه انگیزی منتشر می کند، ساترناین جوان که تاریخ هنر درس می دهد این آگهی را می بیند و از آنجایی که پیشنهاد خوبی است وارد این اقامت گاه می شود تا با این مرد هم اتاق شود. ساترناین پی می برد که همه ی هم اتاقی های سابق این مرد زنانی زیبا و جوان بوده اند که همه بدونه هیچ ردی ناپدید شده اند. آیا او موفق می شود رازی را که پشت این ماجرا است را کشف کند؟ رازی که به نحو عجیبی با اتاقی مرموز در ارتباط است، اتاقی که ورود به آن ممنوع است.

کتاب ریش آبی

آملی نوتوم
فابین کلر نوتوم «املی نوتوم (Amélie Nothomb)» در نهم ژوئیۀ سال 1966 در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک متولد شد. ولی او در زندگی نامه اش خود را اَمِلی نوتوم متولد سال1967 در کوبۀ ژاپن معرفی می کند. پدرش بارون پاتریک نوتوم، دیپلمات بلژیکی کمی بعد از تولد اَمِیلی به عنوان کنسول به ژاپن منتقل می شود. امیلی پنج سال در ژاپن زندگی می کند. تأثیر این پنج سال بر روحیات نویسنده در آثارش منعکس می شود. ولی تجربۀ دور از وطن بودن املی به ژاپن ختم نمی شود. او به طور متوالی همراه خانواده اش به پک...
نکوداشت های کتاب ریش آبی
The book is very concise and short, but it uses very good dialogues.
کتاب بسیار خلاصه و کوتاه است اما دیالوگ های خیلی خوبی در آن استفاده شده است.
Library Journal Library Journal

I had hoped I would like it, but I didn’t expect to like it so much.
انتظار داشتم که از آن خوشم بیاید ولی انتظار این را نداشتم که خیلی خوشم بیاید.
Beauty is a Sleeping Cat.com

in a book shop. I love fairy tale retellings or reinterpretations and Blue Beard is one of my favourites
در یک فروشگاه کتاب من عاشق کتاب های بازخوانی یا تفسیر مجدد افسانه هستم و ریش آبی یکی از موارد مورد علاقه من است.
world literature today

قسمت هایی از کتاب ریش آبی (لذت متن)
صبح فردا، ساتورنین هنوز نمی دانست اوضاع چقدر خراب و خطرناک است. خود را خیلی دست بالا گرفته بود و فکر می کرد در مواجهه با این مرد، و در معاشرت با او، هیچ خطری نمی تواند تهدیدش کند. با خودش فکر کرد: «من هم مثل زن هایی که پیش از من اینجا زندگی کرده اند، احمق هستم.»

دائم با خودش جریانات این چند روز را دوره می کرد: «دیگر این دامن را نمی پوشم. هرگز.» توی مترو سوگند خورد و به خودش قول داد. در مدرسه به یکی از دانش آموزان پسر که سیگار می کشید گیر داد و سرش داد زد.