کتاب طوطی فلوبر

Flaubert's Parrot
کد کتاب : 13383
مترجم :
شابک : 978-6220100041
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 249
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

طوطی فلوبر
Flaubert's Parrot
کد کتاب : 1505
مترجم :
شابک : 978-964-209-282-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 247
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب طوطی فلوبر اثر جولین بارنز

کتاب طوطی فلوبر، رمانی نوشته ی جولین بارنز است که نخستین بار در سال 1984 منتشر شد. جفری بریتویت، دکتری انگلیسی و بازنشسته است که همسرش را از دست داده و به بازدید فرانسه و مکان های مربوط به گوستاو فلوبر، رمان نویس بزرگ فرانسوی، آمده است. او در هنگام بازدید از این مکان ها، درمی یابد طوطی فلوبر قرار است در موزه هایی به نمایش گذاشته شود. اگرچه تمرکز اصلی داستان بر پیدا کردن این طوطی قرار دارد، بسیاری از فصل ها مستقل از این طرح داستانی روایت می شوند و به احساسات و افکار بریتویت نسبت به روابط عاشقانه ی فلوبر، توصیفاتِ تصویریِ این نویسنده ی برجسته از حیوانات، و حیواناتی (همچون خرس، سگ، گوسفند، شتر و طوطی) که اغلب در کنار نام او قرار می گرفتند، می پردازد.

کتاب طوطی فلوبر


ویژگی های کتاب طوطی فلوبر

نامزد جایزه بوکر در سال 1984

برنده جایزه ی مدیسی سال 1986

جولین بارنز
جولیان پاتریک بارنز نویسنده و منتقد ادبی انگلیسی است. او در 19 ژانویه سال 1946 در یک خانواده ی فرهنگی به دنیا آمد و از کالج مگدالن آکسفورد در سال 1968 فارغ التحصیل شد. او به مدت سه سال فرهنگ-نویس واژه نامه ی انگلیسی آکسفورد بود و بعد از آن در نیو استیتسمن و آبزرور نقد می نوشت. او دل بسته ی ادبیات فرانسه و عاشق «فلوبر» است. در سال ۲۰۱۱ میلادی، کتاب وی به نام درک یک پایان برنده ی جایزه ی ادبی من بوکر شد. او در همین سال جایزه ی ادبی دیوید کوهن را به پاس یک عمر فعالیت و دستاورد ادبی دریافت کرد. س...
نکوداشت های کتاب طوطی فلوبر
An interesting and intriguing novel.
رمانی جذاب و هیجان انگیز.
Amazon Amazon

A high literary entertainment.
یک سرگرمی ادبی فاخر.
The New York Times Book Review

An elegant meditation on Art and Life.
تأملی دلنشین بر هنر و زندگی.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب طوطی فلوبر (لذت متن)
کتاب ها می گویند: او به این دلیل این کار را انجام داد. زندگی می گوید: او این کار را انجام داد. کتاب ها، آن جاهایی هستند که مسائل برایتان توضیح داده می شود و زندگی جایی است که در آن، توضیحی در کار نیست. تعجب نمی کنم که برخی از افراد، کتاب ها را ترجیح می دهند.

زن ها زمانی که در موضع ضعف هستند، نقشه می کشند و از روی ترس، دروغ می گویند. مردها زمانی که در موضع قدرت هستند، نقشه می کشند و از روی تکبر دروغ می گویند.

حماقت، خودخواهی و سلامتی، سه پیش نیاز برای خوشبختی هستند؛ اما اگر حماقت در کار نباشد، دو مورد دیگر، بلااستفاده خواهند بود.