کتاب رنجوری عشق

The agony of eros
کد کتاب : 15084
مترجم :
شابک : 978-6005742480
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

اندوه اروس
The Agony of Eros
کد کتاب : 88431
مترجم :
شابک : 978-6226288101
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 90
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

تقلای اروس
The agony of eros
کد کتاب : 15082
مترجم :
شابک : 978-6226019071
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تقلای اروس اثر بیونگ چول هان

کتاب "تقلای اروس" مقاله ای ایست بی نظیر و تجربه ای روشنفکرانه که توسط بیونگ چول هان نوشته شده است.موضوع کتاب "چول هان" عشق و دفاع تمام قد از آن است و جامعه ای با حضور پررنگ عشق متصور میشود.هان معتقد است عشق ورزیدن به دیگری شجاعتی میخواهد که باید فرد درون خود کشف کند.اما در جامعه امروزی این عشقی که هان برای جامعه ضروری میداندش به خطر افتاده است.

"بیونگ چول هان" یکی از پرکارترین فیلسوفان امروز اروپا ، عضو نسل جدید متفکران آلمانی است که شامل مارکوس گابریل و ارمن آوانسسیان میباشد.

در کتاب "تقلای اروس"،هان شرح میدهد که عشق چگوونه به خطر افتاده است و دارد تهدید میشود.

هان با استفاده از منابع مختلفی همچون فیلم لارس فون تریر Melancholia ، Wagner's Tristan und Isolde ، Fifty Shades of Grey ، Michel Michel Foucault (ارائه یک انتقادی تند و زننده در مورد اعتبار از قدرت فوکو) ، مارتین بوبر ، هگل ، بودریار ، فلوبر ، بارت ، افلاطون و دیگران این خطرها را تشریح میکند.

دراین کتاب او همچنین پورنوگرافی را هم با دقت تشریح،و نشان میدهد که چگونه هرزه نگای موجب فرسایش لایه های مهم جامعه میشود.

بیونگ در فصل اول، از فیلم ملانکولیا ساخته لارس فون تریه و نقاشی شکارچیان در برف از بروگل و اپرای تریستان و ایزولده از واگنر، که هردویشان در فیلم فون تریه نقش داشتند، استفاده می کند تا به ما نشان دهد چطور هجوم فاجعه بار برون بودگی محض تمامیت دیگری نماینده مصیبت باری برای وضعیت متعادل سوژه است.

سرفصل های کتاب نیز عبارتند از: ملانکولیا، توانایی ناتوانی، زندگی عریان، هرزه نگاری، فانتزی، سیاست اروس و پایان تئوری.

کتاب تقلای اروس

بیونگ چول هان
بیونگ چول هان را می‌توان یکی از بهترین نامزدها برای فیلسوفِ دورانِ کنونی در نظر گرفت. اگرچه ۲۰ سال از زمان انتشار نخستین کتابش می‌گذرد -اولین کتاب او یک تک‌نگاریِ خواندنی دربارۀ مفهوم اشتیمونگ۱، یا ملال، در آثار هایدگر بود- آثار او فقط از سال ۲۰۰۹ به این سو به دیگر زبان‌ها بازگردانده شده است. حالت درون‌نگرانۀ کتابِ نخستش بر کتاب‌های بعدی او نیز حاکم بوده است، و چرخشی مشخص به‌سوی امر سیاسی، و به‌ویژه به‌سوی مدل‌های تاریخی اجبار، تنها با انتشار ...
دسته بندی های کتاب تقلای اروس
قسمت هایی از کتاب تقلای اروس (لذت متن)
راه دیگری که شاید جلویمان باشد، راهی است که یا دو عشق آغاز می شود. یعنی این دنیا که بنیادش بر «ما دو نفر» استوار است، نه متعلق به من است، نه متعلق به دیگری، بلکه برای همه وجود خواهد داشت. ولی آیا شکلی استعاری از چپ گرایی دوآتشه در فرض امر مذموم دیگربودگی مطلق و بی پایان مخفی نشده است؟ احتمالا از منظر مادی، وفاداری در عشق به معنای ترکیب دو عشق، فراموش کردن چیزی است که در کنار هم کارکرد پیدا می کنند تا واقعیتی را با هم شریک شوند.