کتاب مجموعه سه گانه ی دوقلوها

The Notebook, The Proof, The Third Lie
(3 جلدی)
کد کتاب : 15232
مترجم :
شابک : 978-9641913818
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 564
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت
تعداد جلد : 3

معرفی کتاب مجموعه سه گانه ی دوقلوها اثر آگوتا کریستف

"مجموعه سه گانه ی دوقلوها" که مجموعه ای از سه رمان معتبر بین المللی است، شهرت "آگوتا کریستوف" را به عنوان یکی از برجسته ترین نویسندگان و نماینده ی داستان های موج نوی اروپایی به اثبات رسانده است. "آگوتا کریستوف" از طرفداران آثار «فیودور داستایفسکی» و «آنتون چخوف» بوده و سعی کرده براساس تجربه اش از دوران جنگ آثارش را به رشته ی تحریر درآورد.
این سه گانه ی تحسین شده به قلم او، شامل کتاب های "دفتر بزرگ"، "کتاب مدرک" و "دروغ سوم" است . حماسه ی پسامدرن "آگوتا کریستوف" با کتاب "دفتر بزرگ" آغاز می شود که در آن دو برادر در کشوری گم شده اند که به دلیل درگیری از هم پاشیده شده است و برای زنده ماندن باید هر ترفند شرورانه و ظالمانه ای را بیاموزند. داستان برادران دوقلو از زبان دو پسربچه با نام های کلاوس و لوکاس بازگو می شود؛ این دو پسر درشرایط جنگی به سر می برند و "آگوتا کریستوف" با این مثال به تاثیر جنگ و نیروهایی که مردم را در زمان جنگ جهانی دوم از هم جدا کردند می پردازد. در "کتاب مدرک"، که دومین بخش از "مجموعه سه گانه ی دوقلوها" می باشد، لوکاس برای اثبات هویت خود و وجود برادر مفقود شده اش ، به چالش کشیده می شود. کتاب "دروغ سوم" ،که این سه گانه را می بندد ، یک الگوی تلخ از اروپای شرقی و غربی امروز است و کاوشی عمیق در ماهیت هویت ، داستان گویی، حقایق و نادرستی هایی است که در قلب همه نهفته است. این سه گانه ی تحسین شده به دلیل سبک منحصر به فرد نگارشی و خط داستانی جذاب آن تا کنون به زبان های مختلفی ترجمه شده است.

کتاب مجموعه سه گانه ی دوقلوها

آگوتا کریستف
آگوتا کریستوف، نویسنده ی مجاری الاصل سوییسی ست که از بزرگ ترین نویسندگان معاصر سوییس به شمار می رود. رمان دفتر بزرگ یکی از کارهای مهم او به شمار می رود که تاکنون به ۴۰ زبان زنده ی دنیا ترجمه شده است.وی در ۳۰ اکتبر ۱۹۳۵ به دنیا آمد. این نویسنده ی مجارستانی در ۱۹۵۶ در پی انقلاب های ضدکمونیستی در بیست و یک سالگی با شوهر و فرزند چهارماهه اش از کشورش گریخت و در نوشاتل سوییس ساکن شد. بعد از پنج سال تنهایی، افسردگی و کار سخت در یک کارخانه، محل کارش را ترک کرد، از همسرش جدا شد و به مطالعه ی زبان فران...
نکوداشت های کتاب مجموعه سه گانه ی دوقلوها
A vision of considerable depth and complexity, a powerful portrait of the nobility and perversity of the human heart.
تصویری از عمق و پیچیدگی قابل توجه و پرتره ای قدرتمند از نجابت و انحراف قلب انسان است.
The Christian Science Monitor

قسمت هایی از کتاب مجموعه سه گانه ی دوقلوها (لذت متن)
توی خانه ی خودمان، در شهر بزرگ، مادرمان همیشه ما را می شست. زیر دوش یا توی وان. لباس های تمیز تن مان می کرد، ناخن های مان را می گرفت. برای کوتاه کردن موهای مان، ما را می برد پیش آرایشگر. بعد از هر غذا دندان های مان را مسواک می زدیم. در خانه ی مادربزرگ، شستن خودمان غیرممکن است. حمامی در کار نیست، حتی آب لوله کشی هم نیست. باید رفت با تلمبه از چاه حیاط آب کشید و آن را با یک سطل آورد. در خانه نه صابون هست، نه خمیردندان و نه پودر لباس شویی. توی آشپزخانه همه چیز کثیف است. کاشی های قرمزرنگ و نامنظم می چسبند به کف پاها و میز بزرگ می چسبد به پشت دست ها و آرنج ها. اجاق از چربی سیاه شده است و همه ی دیوارها از دوده. با این که مادربزرگ ظرف ها، بشقاب ها، قاشق ها و کاردها را می شوید اما آن ها هیچ وقت کاملا تمیز نیستند، و لایه ی ضخیمی از کثافت روی قابلمه ها نشسته است. دستمال ها خاکستری رنگ هستند و بوی بدی می دهند. اوایل، هیچ میلی به غذا نداریم، مخصوصا وقتی می بینیم که مادربزرگ چطور غذا می پزد، بی آنکه دست هایش را بشوید و فین کنان توی آستین لباسش. بعد ها، دیگر به این موضوع توجه نمی کنیم. وقتی هوا گرم است، می رویم توی رودخانه آب تنی می کنیم، صورت و دندان های مان را با آب چاه می شوییم. وقتی هوا سرد می شود، شستن همه ی بدن غیرممکن است. توی خانه ظرف خیلی بزرگ وجود ندارد. ملافه ها، لحاف ها و لباس های زیرمان ناپدید شده اند. دیگر آن کارتون بزرگی را که مادرمان آنها را توی آن آورد، ندیدیم. مادربزرگ همه را فروخته است.