کتاب دست نوشته ها نمی سوزند

Manuscripts Don't Burn
(میخائیل بولگاکف در نامه ها و یادداشت های روزانه اش)
کد کتاب : 15396
مترجم :
شابک : 978-9643807801
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 488
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب دست نوشته ها نمی سوزند اثر جی ای ئی کرتیس

میخائیل بولگاکف در زمان حیاتش به ندرت چیزی از خود منتشر می کرد. یک ربع قرن پس از مرگ وی ، شاهکار او ، به نام مرشد و مارگاریتا ، به پرفروش ترین کتاب جهان تبدیل شد. در کتاب دستنوشته ها نمی سوزند که عنوان آن جمله ای از یکی از آثار معروف خود بولگاکف است جی.ای.تی . کرتیس شرح مختصری از زندگی بولگاکوف را با استفاده از منابع اصلی ، در میان سایر اسناد ، یک نسخه ی کپی که شامل بخشی ز دفتر خاطرات بولگاکف بوده که دهه ها تصور می شده که گم شده و کشف نشده است ، ارائه می دهد. این دفترچه خاطرات و همچین آنچه همسر سوم او در طول زندگی کابوس وار و مشروطش در هنگام پاکسازی استالینی ثبت می کند، از اجزای مهم این کتاب اند. دست نوشته ها نمی سوزند همچنین نامه های نوشته شده به استالین را نیز در برمیگرد ، که در آن بگاکف از اینکه به او اجازه ی مهاجرت داده شده ابراز خوشحالی می شکند. همچنین کتاب دربردارنده ی نامه هایش به خواهر و برادرش. یادداشت های صمیمی اش به همسر دوم و سومش و نامه هایی به نویسندگان دیگر مانند گورکی و زامیاتین است.

کتاب دست نوشته ها نمی سوزند

قسمت هایی از کتاب دست نوشته ها نمی سوزند (لذت متن)
گارد سفید، اولینش رمانی که بولگاکف نوت، در واقع ادای احترام خوشایندی بود از جانب وی به خانواده اش و به دوران کودکی و نوجوانی شادی که وی در شهر کییف، پایتخت اوکراین، از سر گذرانده بود. در رمان، خانواده ای متشکل از بزرگسالان جوان شامل یک خواهر و دو برادر، که به تازگی مادرشان را از دست داده اند در برابر پس زمینه ای از شهر کی یف در حین دوران جنگ جهانی اول انقلاب اکتبر به تصویر کشیده شده است. تمرکز داستان روی خانه ای است که آنها در آن زندگی می کنند.

یک چنین استحاله یا تغییر شکلی فقط در رمان های تبلیغاتی واقع گرایی سوسیالیستی» شوروی می توانست رخ دهد، که گارد سفید بولگاکف قطعا از این نوع رمانها نیست اما توربین ها زنده خواهند ماند، زیرا در انتهای رمان معلوم می شود که قدرت سیاسی تنها یک پدیده سیاسی گذراست : خانواده فارغ از نظام سیاسی به واسطه ارزش های ازلی اش پابرجا خواهد ماند. این ارزش ها عبارتند از: اول، مذهب که من آن را ملایم یا رازورانه توصیف کرده ام زیرا بیشتر دلمشغول نوعی حس سرنوشت برین حاکم بر امور انسانها و تنظیم توازن میان خیر و شر است تا آیین ها و مناسک مذهبی؛

گارد سفید که در فاصله ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۳ نوشته شده، به صراحت هرچه تمام، یکی از خودزندگینامه نوشت ترین آثار بولگاکف است. البته، این ادعا مطلقا به معنای آن نیست که جزئیات زندگی تورپین ها کاملا شبیه به جزئیات زندگی بولگاکف و خانواده اش است. در واقع، نقطه اشتراک اصلی عبارت است حس و حال موجود در خانواده تورپین ها و خانواده خود بولگاکف.