کتاب طاقت زندگی و مرگم نیست

Life and Death are Wearing Me Out
  • 15 % تخفیف
    450,000 | 382,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نشر ثالث نشر ثالث
    نویسنده:
کد کتاب : 15446
مترجم :

شابک : 978-6004052863
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 786
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده جایزه نوبل ادبیات

نامزد جایزه ادبی مرد آسیا سال 2007

معرفی کتاب طاقت زندگی و مرگم نیست اثر مو یان

کتاب "طاقت زندگی و مرگم نیست" از نویسنده برنده نوبل "مو یان" که داستان یک زمین دار را در دوره جنبش اصلاحات ارضی چین روایت می کند، میباشد.

در این کتاب "ژیمن نائو" ، مالک یک زمین میباشد که به سخاوت و مهربانی نسبت به دهقانانش مشهور است .نائو در جنبش اصلاحات ارضی مائو در سال 1948،نه تنها از زمین و دارایی های خود مانند زمین و خانه محروم می شود ، بلکه علیرغم اعتراضات شدید ، به طرز وحشیانه اعدام می شود.او به جهنم می رود ، جایی که لرد یاما ، پادشاه عالم اموات ، شیمن نائو را بی شکنجه کرده است ، و سعی می کند وی را مجبور به اعتراف گناه خود کند ، بی فایده است.

او به جهنم می رود ، جایی که لرد یاما ، پادشاه عالم اموات ، شیمن نائو را مورد شکنجه و آزار قرار داده است، و سعی می کند وی را مجبور به اعتراف گناه خود کند ، اما تلاش او بی فایده است.سرانجام خدای قصه "مو یان" ،لرد یاما به "ژیمن نائو" اجازه می دهد تا به زمین برگردد ، به مزرعه خود ، اما اینبار او به عنوان یک انسان متولد نمی شود بلکه ابتدا به عنوان یک الاغ ، سپس یک گاو ، خوک ، سگ ، میمون و سرانجام یک مرد به دنیا می آید و جامعه کمونیستی چین را با طنزی دلنشین به سخره می گیرد.

شیمن نائو با دیدگاههای خاکی و بسیار سرگرم کننده این حیوانات ، پنجاه سال از تاریخ مدرن چین را روایت می کند که در آستانه هزاره جدید به پایان می رسد.

کتاب "طاقت زندگی و مرگم نیست" یک داستان کاملا دلنشین است که عشق نویسنده به این سرزمین را نشان می دهد ، در کنار بسیاری از بیماری ها ، چه سنتی و چه مدرن.

کتاب طاقت زندگی و مرگم نیست

مو یان
گوان موئه با نام مستعار مو یان، نویسنده ی معاصر چینی است که در سال ۲۰۱۲ به خاطر «رئالیسم خیره کننده ای که قصه های مردمی و تاریخ را با زمان حال پیوند می دهد» برنده ی جایزه ی نوبل شد. مو یان، نام مستعار اوست که معنی «سکوت کن» می دهد.مو یان در سال ۱۹۵۵ در شمال شرق شهرستان گائومی واقع در استان شاندونگ چین در یک خانواده ی کشاورز به دنیا آمد. او در زمان انقلاب فرهنگی چین مدرسه را ترک کرد و در یک کارخانه تولید محصولات نفتی مشغول به کار شد. پس از انقلاب فرهنگی به ارتش آزادی بخش مردم پیوست و نوشتن را ...