کتاب ذهن ذن، ذهن آغازگر

Zen Mind, Beginner's Mind
کد کتاب : 15501
مترجم :
شابک : 978-6226401944
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 209
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1970
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 19
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ذهن ذن، ذهن آغازگر اثر شونریو سوزوکی

کتاب "کتاب ذهن ذن، ذهن آغازگر" نوشته "شونریو سوزوکی" از راهب و معلمی است که شهرت اصلیش تاسیس موسسه "سان فرانسیسکو ذن" میباشد.

"شونریو سوزوکی"در کتابش میگوید:

در ذهن مبتدی شدنی های زیادی وجود دارد ، اما در ذهن یک فرد متخصص ممکن است بسیار کم باشند.

ذهن ذن، ذهن آغازگر مقدمه ای کلاسیک برای تمرین دادن و به تعبیری محبوب ترین کتاب ذن در آمریکاست. این کتاب از روی گفتارهای شونریو سوزوکی، یکی از اثرگذارترین معلمان معنوی قرن بیستم، گردآوری و ثبت شده است. سوزوکی دو دهه ی آخر زندگی اش را در مراکز اقماری تمرین ذن در غرب امریکا به تدریس پرداخت. سوزوکی در این کتاب بی پیرایه و صریح حرف می زند. او از بودیسم در مقام مذهب یا فلسفه راززدایی می کند و مدام توجه ما را به سمت تمیرن ساده و کامل نشستن سوق می دهد تا بلکه ذهن خود را از راه مراقبه تصفیه کنیم.
گرچه همه ی ما بسته به خصائل فرهنگی و شخصی مان مسیرهای متفاوتی را برای زندگی برمی گزینیم، اما میل غایی مان یکی است: اینکه آزادانه خود را ابراز کنیم و از توهم رها باشیم. فارغ از اینکه مراقبه گر باشیم یا نه، سوزوکی با این کتاب حقایقی در اختیارمان می گذارد که برای زیستن ذهن آگاهانه در این جهان پرهیاهو، مفید و روشنی بخش اند:
«وقتی چیزی را تمام و کمال درک کنی، همه چیز را درک می کنی. اگر سعی کنی همه چیز را بفهمی، هیچ چیز را نخواهی فهمید. بهترین راه درک خودت است، آنگاه همه چیز را خواه یفهمید. پس اگر سخت بکوشی روش خودت را پدید آوری، به دیگران کمک خواهی کرد و دیگران نیز تورا یاری خواهند داد.

کتاب ذهن ذن، ذهن آغازگر

شونریو سوزوکی
شونریو سوزوکی (که اغلب او Suzuki Roshi نامیده می شود؛ 18 مه 1904 - 4 دسامبر 1971) یک راهب و معلمی Sōtō Zen بود که به محبوبیت Zen Buddhism در ایالات متحده کمک کرد و به دلیل تأسیس اولین صومعه بودایی در خارج از آسیا (مرکز کوه Tassajara Zen) مشهور است.سوزوکی سان فرانسیسکو ذن را تاسیس کرد که به همراه معابد وابسته ، یکی از تأثیرگذارترین سازمان های ذن در ایالات متحده را تشکیل می دهد.کتابی از آموزه های او، ذهن ذن،ذهن آغازگر، یکی از محبوب ترین کتاب های ذن و بودیسم در غرب است.
نکوداشت های کتاب ذهن ذن، ذهن آغازگر
“[This] is a different book every time I read it. Behind the simplicity, it is dense with Zen wisdom that flashes like lightning as you read and reread.
این کتاب را هر بار که می خواندم ، کتاب متفاوتی است. پشت سادگیش، بسیار پیچیده است که هنگام خواندن و خواندن مجدد ، مانند رعد و برق می درخشد.
Jon Lebkowskyl, Millennium Whole Earth Catalog

One of the best and most succinct introductions to Zen practice.
یکی از بهترین و دقیق ترین معرفی ها برای تمرین ذن است.
Library Journal Library Journal

One of the top five Buddhist books, ever.
تاکنون یکی از پنج کتاب برتر بودایی.
Elephant

قسمت هایی از کتاب ذهن ذن، ذهن آغازگر (لذت متن)