کتاب ناخدایان خاک و شن

Captains of the Sands
کد کتاب : 35258
مترجم :
شابک : 978-6226983761
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 302
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1937
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

ناخدا خانه است
Captains of the Sands
کد کتاب : 15737
مترجم : وحید دستپاک
شابک : 978-0050510032
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 287
سال انتشار شمسی : 1384
سال انتشار میلادی : 1937
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ناخدا خانه است اثر خورخه آمادو

برزیل کشور اختلاط نژادهاست. ما ملغمه ای از چند نژاد هستیم و در آن به همان اندازه که سیاه پوستان سهم دارند. سفید پوستان هم سهیم اند. ما پاره ای از نیرومندترین ویژگی های مردمی خود را مدیون سیاه پوستان هستیم، ویژگی هایی همچون توان تحمل مصیبت و سرکوب، توان بقا در سخت ترین شرایط و توان عشق ورزیدن به زندگی و خندیدن. به خاطر همان هاست که ما از سر زندگی شکست ناپذیری برخورداریم که مایه تلاش، مبارزه و غلبه ما در این جنگ است. فرهنگ ما شکل گرفته از آمیختگی نژادهاست زیرا در اینجا، در برزیل خدایان و آدمیان، شادمانه به سرشت در هم آمیخته اند.

خود را ناخدایان خاک و شن می نامند؛ گروهی از کودکان یتیم خیابانی که از راه دزدی زندگی می کنند. رهبری این گروه را پسر باهوش و شجاعی به نام فشنگ بر عهده دارد که فعالیت های گروهی اش را با مشاوره و همکاری لنگه پای دروغگو و حیله گر، استاد روشنفکر و هنرمند، گربه کلاهبردار و جذاب و خوش خیال مهربان و نیرومند، به خوبی و با موفقیت به پیش می برد... اما هنگامی که یک کمپین عمومی خواستار دستگیری این «مجرمان کوچک» می شود، زندگی این کودکان به درامی سوزناک و تکان دهنده و مبارزه ای برای عشق و آزادی تبدیل می شود.
ژرژه آمادو در این کتاب فرهنگ و زبان مردم برزیل را به زیبایی به تصویر می کشد و به روشنی از حال و هوای برزیل قرن بیستم سخن می گوید. او مضامینی همچون عشق، آزادی، اختلاف طبقاتی، فقر، حقوق کارگران، اعتصاب و عدالت اجتماعی را مورد توجه قرار می دهد.

کتاب ناخدا خانه است

خورخه آمادو
خورخه لیال آمادو دِ فاریا (Jorge Leal Amado de Faria) (زادهٔ ۱۰ اوت ۱۹۱۲ در ایتابونا، باهیا، برزیل – درگذشتهٔ ۶ اوت ۲۰۰۱ در سالوادور، باهیا، برزیل) رمان‌نویس برزیلی است که بیشتر به خاطر نوشتن آثاری در شرح زندگی مردم زادگاهش، استان باهیای برزیل، مشهور است.آمادو، در شهر باهیا در شمال شرق برزیل، متولد شد؛ شهری که با فرهنگ، موسیقی و اعتقادات مذهبی‌اش تأثیری عمیق بر بردگان آفریقایی ساکن کشورش داشت. او در کتاب‌هایش این میراث آفریقایی برزیلی را ثبت کرده و به ترکیب نژادهایی که هو...