کتاب ناگهان هوس

Swift as Desire
کد کتاب : 15742
مترجم :
شابک : 978-6004901680
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ناگهان هوس اثر لورا اسکوئیول

تمنّا نام دیگر چیست؟ کارلوس فوئنتس، هم‌وطن لائورا اسکیول روزی نوشته بود: آئورا نام دیگر تمنّاست. آن‌‎‎چه برای فوئنتس آئوراست، برای اسکیول چیست؟ شاید بهتر است بگوییم، برای هرکسی تمنا نام دیگر آن جان عزیزی‌ست که از جان عزیزتر می‌داردش. لوچا، نام دیگر تمنّا برای خوبیلوی تلگرافچی بوده‌است. اما تمنّا، میل بی‌نهایت به محبوب، خاطرخواهی بی‌دریغ در عین تفاوتی که عمق عجیبش معلوم و مشهود است، می‌تواند همواره نقش محافظ عشق میان دو عاشق را بگیرد؟ اما بوواری را در نظر آورید که چه‌گونه افسون تمنایش شد، تمنایی که برای او نه به یک نفر بلکه به خود مسئله‌ی عشق‌ورزیدن بود؛ عشق‌ورزیدن در معنای رهایی یافتن در گروی در بند دیگری شدن! اگر برای اما بوواری، این عاشقیت به آن پایان محتوم منتهی شد و جز این نمی‌شد تصورش کرد، برای خوبیلوی تلگرافچی رو به سویی دارد که انجامش فروشدن و مغروق بودن ابدی در رازوارگی جهانی‌ست که بی‌عشق وجود ندارد انگار. کتاب «ناگهان هوس» داستان عاشقیتی‌ست که شور و شوق و میل و جنونش چنان بوده که انفصال و افتراقش اگر ممکن شده، اعجاب و شگفتی حاصل ازآن در همه باقی مانده و می‌ماند. لائورا اسکیول، زیستن زندگی خودش را از درون زیستن زندگی پدر و مادر و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایش به این رمان برده و جهانی بر پایه‌ی راز، جادو و میل ساخته است؛ گویی هیچ داستان میل‌ورزی که در گستره‌ی تاریخ اجداد مردمان کشور مایاها روایت شود، نمی‌تواند از جادو و راز جدا شود. خوبیلوی رمان ناگهان هوس از موهبت و محنت فهم حقیقت عواطف و احساسات دیگران برخوردار است؛ او عاشق می‌شود و با لوچا زندگی عاشقانه‌ای می‌سازد و ناگهان جهان این عشق فرومی‌ریزد و هیچ‌کس نمی‌داند این عشق عظیم چه‌طور فروریخته است. گذر سالیان اما، هر راز نهفته‌ای را از رازبودگی انداخته و پرسش‌ها را پاسخ می‌دهد. ناگهان هوس، پاسخ‌ها به پرسش‌هاست و نیل به اعماق آن پرسش‌هایی که هستند اما پاسخی ندارند.

کتاب ناگهان هوس

لورا اسکوئیول
لائورا اسکیبل یا لورا اسکوئیول (Laura Esquivel) (زادهٔ ۳۰ سپتامبر ۱۹۵۰) نویسندهٔ مکزیکی است که نقش به سزایی در ادبیات آمریکای لاتین ایفا کرده‌است. او سومین فرزند از چهار فرزند خولیو سزار اسکیبل (Julio César Esquivel) (تلگراف‌چی) و خوسفا والدس (Josefa Valdés) است.او در سالهای ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰، برای سریال‌های فرهنگی کودکان برای تلویزیون مکزیک می‌نوشت. او در سال ۱۹۸۳، «مرکز اختراعات پایدار» را تأسیس کرد که در آن کارگاه‌های آموزشی هنری برای کودکان برگ...
قسمت هایی از کتاب ناگهان هوس (لذت متن)
شمال را حس می کنی، جذبت می کند، پایبندت می کند، هرچه از جاذبه اش بگریزی، نیروی نامرئی باز تو را به سویش می کشاند، مثل قطره های باران به زمین، مثل سوزن به آهن ربا، مثل خون به خون، اجدادم همه اهل شمالند، جایی که اولین نگاه عاشقانه بین پدربزرگ و مادربزرگم رد و بدل شد.