کتاب من می روم

I'm Gone
کد کتاب : 1578
مترجم : قدیسه قاسمی
شابک : 978-6227099430
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 204
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه گنکور 1999

معرفی کتاب من می روم اثر ژان اشنوز

کتاب من می روم، رمانی نوشته ی ژان اشنوز است که اولین بار در سال 1999 وارد بازار نشر شد. این رمان که جایزه ی معتبر گنکور را از آن خود کرد و بلافاصله به اثری پرفروش تبدیل شد، می تواند بهترین داستان برای آشنایی با بازی های کلامی جذاب، لحن منحصر به فرد و تخیل بی کران اشنوز باشد؛ نویسنده ای که با لقب «جادوگر بزرگ رمان های فرانسوی مدرن» شناخته می شود. کتاب من می روم، یک ماجراجویی جذاب، هجویه ای گزنده بر دنیای هنر، تأملی بر عشق و هوس و میانسالی، و داستانی سریع، غیرقابل پیش بینی و فوق العاده سرگرم کننده است که ماجرای یک دلال آثار هنری و عتیقه را روایت می کند که به منظور پیگیری مجموعه ای از جنایات بین المللی، همسر و کار خود را رها می کند.

کتاب من می روم

ژان اشنوز
جان اشنوز، زاده ی 26 دسامبر 1947، نویسنده ای فرانسوی است.اشنوز در مناطق مختلفی همچون لیون، مارسی و پاریس تحصیل کرده و از سال 1970 تا کنون، در پاریس اقامت داشته است. او اولین اثر خود را در سال 1979 به چاپ رساند و سال بعد، برنده ی جایزه ی Fénéon شد. اشنوز تا اکنون دوازده رمان به انتشار رسانده و حدود ده جایزه ی ادبی (همچون مدیسی و گنکور) را از آن خود کرده است.
نکوداشت های کتاب من می روم
An entertaining novel.
رمانی سرگرم کننده.
The New York Times Book Review

A clever, philosophical tale.
داستانی هوشمندانه و فلسفی.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A true jewel.
جواهری حقیقی.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب من می روم (لذت متن)
«من می روم». فرر گفت: «ترکت می کنم. همه چیز را برایت می گذارم و می روم.» و هنگامی که چشم های سرگردان سوزان به پایین، بی دلیل روی پریز برق ثابت ماند، فلیکس فرر کلیدهایش را روی کنسول جلوی در انداخت.

اما آن شب حتی به آن هم فکر نمی کرد، که دعوایش با سوزان، زنی سرسخت، حواسش را پرت خود کرده بود. گرچه کمتر از آنچه انتظار می رفت، نگران بود. باید عکس العملی شدیدتر، داد و بیداد، تهدید و دشنام های شدید می داد، این تسکینش می داد و نمی داد.

پیدا کردن یک گوشه ی دنج کار آسانی نبود در آن جا، اما فرر سرانجام جای آرامی را در زیرزمین فرودگاه کشف کرد، که روی صندلی های آن می توانستی در آرامش به چیزهای مهم فکر نکنی.