کتاب نمایش نامه های من و مامت

My plays
کد کتاب : 15899
شابک : 978-9647348676
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 430
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب نمایش نامه های من و مامت اثر فیض شریفی

وجود تئاتری اشخاص داستان، مشروط به بودن آن ها در درون یک زوج است که هیچ چیز نمی تواند آنها را از هم جدا کند. این شخصیت ها با همان ظرافت زبانی شاعرانه و در عین حال عامیانه و صمیمانه حرف میزنند که متعلق به نمایش نامه نویس است.
در این نمایش نامه های کوتاه و بلند اغلب این مبادله ی کلامی تعزلی با مسائل سیاسی، اجتماعی و حتی فلسفی و روان شناسانه آغشته شده است. بکت، برشت و مامت برای راه انداختن مجدد دیالوگ تحلیل رفتاری به کرات از اسلوب پرسش و پاسخ استفاده می کنند. این ها و نمایش نامه نویسان معاصر در فکر نتیجه گیری از ماحصل نمایش نیستند. این نمایش نامه ها خود زندگی است و نمایش نامه نویس در یک دنیای پراکنده و رو به افول و ویرانی، نقشی شاعرانه را در متن اجرا می کند و از تمام فیگورها و شگردهای ادبی برای اهداف زیبا شناسانه بهره می گیرد تا پودر آرامش بر آلام خود و خواننده بریزد.
شاید تمایز این نوع نمایش نامه ها با بعضی از کارها در همین جا باشد که دیری است تئاتر ما از یک دنیای شاعرانه فاصله گرفته است و دچار نوعی لودگی یا غمبادهای آبکی شده است.

کتاب نمایش نامه های من و مامت

فیض شریفی
فیض شریفی منتقد، شاعر، نویسنده و معاصر ایرانی؛ دانش آموخته دانشگاه تهران با رعایت اسلوب و شیوه نقادی می کوشد تا بهترین شعرها را گزیده و با دانش، ذوق و سواد آکادمیک شاعران امروز و شعرشان را به داوری نشیند.
دسته بندی های کتاب نمایش نامه های من و مامت