کتاب چرا با آدم عوضی ازدواج می کنیم؟

Why You Will Marry the Wrong Person
(مدرسه زندگی)
کد کتاب : 15930
مترجم :
شابک : 978-6229600542
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چرا با آدم عوضی ازدواج می کنیم؟ اثر آلن دوباتن

کتاب "چرا با آدم عوضی ازدواج میکنیم؟" از مجموعه "مدرسه زندگی" نوشته "آلن دوباتن" میباشد که در آن موضوعی را مطرح میکند کخ دغدغه بسیاری از افراد میباشد.او انتخاب گزینه غلط برای ازدواج را شروع اشتباهات پی در پی میداند و راهنمایی های برای جلوگیری از این انتخاب ارائه میدهد و چگونه خروج کردن از این اشتباهات پی در پی را توضیح میدهد.

او موضوع را با خودشناسی شروع میکند و معتقد است تمام تصمیمات درست و غلط بدلیل شناخت درست از خودمان میباشد."آلن دوباتن" اشاره میکند زمانی میتوان یک انتخاب خوب مخصوصا در زمینه عاطفی کرد که تسلط کامل بر روی خود و شخصیت خود پیدا کرده باشیم و بدنبال آن میتوانیم انتخاب مناسبی انجام دهیم.اما خودشناسی را در هیچ یک از مراحل آموزشی نمیتوان یافت به همین دلیل اکثریت جامعه دید درستی ازین موضوع ندارند.

مجموعه "مدرسه زندگی" سعی براین دارد که دراین دنیای امروز که اکثر افراد غرق در مسائل روزمره میشوند و جنگیدن و دویدن در پی هیچ،آنها را از تفکر در مورد خود غافل کرده،برای شناخت و تفکر در مورد خود راهکار های ارائه دهد.این شناخت میتواند باعث بهبود بسیاری از نواقص افراد شده و در پی آن بهبودی روابط را بدنبال خواهد داشت.

فهرست کتاب:

دلایل انتخاب وصله ی ناجور
1. ما خودمان را نمی شناسیم
2. دیگران را درک نمی کنیم
3. ما به خوشبخت بودن عادت نکرده ایم
4. مجرد بودن وحشتناک است
5. غریزه بسیار پرستیژ دارد
6. ما به مدرسه ی عشق نمی رویم
7. می خواهیم خوشبختی را منجمد کنیم
8. فکر می کنیم خیلی خاصیم
9.می خواهیم دیگر به عشق فکر نکنیم
چه موقع آماده ی ازدواج هستیم؟
1. دست از کمال گرایی برداریم
2. امیدی به این که درک مان کنند نداشته باشیم
3. وقتی بفهمیم دیوانه ایم
4. برای مهرورزی آماده ایم، نه مهرطلبی
5. وقتی آماده ی سرپرستی هستیم
6. وقتی درک کنیم روابط جنسی و عشق، در عین حال، هم به یکدیگر متعلق هستند هم نیستند
7. وقتی آماده ی یادگیری هستیم و با طیب خاطر آن را می پذیریم
8. وقتی می فهمیم آنقدرها هم سازگار نیستیم
نتیجه گیری
تأثیر مخرب داستان های عاشقانه بر زندگی عاشقانه
1. به صورت قصه های هشداردهنده
2. به عنوان نقشه های پیشرفت
3. به عنوان پند و اندرز

کتاب چرا با آدم عوضی ازدواج می کنیم؟

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...
قسمت هایی از کتاب چرا با آدم عوضی ازدواج می کنیم؟ (لذت متن)
وقتی دنبال شریک زندگی می گردیم، الزاماتی که در ابتدا به ذهن مان می رسد رنگ و بوی زیبا، احساسی، و مبهم دارند: می گوییم واقعا دنبال کسی هستیم که «مهربان»، «باحال»، «جذاب»، یا «پر شر و شور» باشد... نمی گویم این معیارها غلط است؛ فقط اصلا و ابدا دقیق نیست و نشان نمی دهد به طور خاص برای اینکه شانس خوشبخت شدن را داشته باشیم، یا دقیق تر بگویم همیشه پکر نباشیم، به چه چیزی نیاز داریم. همه ی ما یک جورهایی دیوانه ایم. مشخصا عصبی، نامتعادل، و نابالغ هستیم، اما جزئیاتش را دقیق نمی دانیم، چون تا به حال هیچ کس زیاد ترغیب مان نکرده تا این جزئیات را کشف کنیم. بنابراین وظیفه ی اولیه و ضروری هر عاشق این است که کم کم متوجه شود چطور عصبانی می شود. باید جیک و پوک همه ی خل بازی هایش را بداند. باید علت آن ها را کاملا درک کند، بداند عصبانیت به چه کارهایی وادارش می کند، و مهم تر از همه، کدام آدم ها او را تحریک یا آرام می کنند؟ یک رابطه ی خوب رابطه ای نیست که میان دو انسان سالم شکل بگیرد (اصلا این آدم ها زیاد وجود ندارند)، بلکه رابطه ی بین دو دیوانه است که مهارت یا شانس آن را داشته اند تا سازگاری صلح آمیزی بین دیوانگی های نسبی خود ایجاد کنند.