کتاب عرفان و فیزیک جدید

Mysticism and the New Physics (Arkana)
کد کتاب : 8600
مترجم :
شابک : 9789642244249
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1981
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

عرفان و فیزیک جدید
Mysticism and the New Physics
کد کتاب : 15989
مترجم :
شابک : 978-9643636760
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 245
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1981
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عرفان و فیزیک جدید اثر مایکل تالبوت

کتاب با توضیحی گذرا از فیزیک کوانتومی (اصل عدم قطعیت، دوگانگی موج-ذره و غیره) شروع می‌شود. سپس به تشریح پارادوکس محبوب معروف به «گربه شرودینگر» می‌پردازد، تشبیهی که برای برجسته کردن رفتار غیرقابل توضیح سیستم‌های کوانتومی که قبل از فروپاشی در یکی از بسیاری از احتمالات در حضور یک ناظر به سوپرپوزیشن های مختلف می‌روند، ترسیم شده است. . خواه اصل عدم قطعیت هایزنبرگ باشد یا گربه شرودینگر، به نظر می رسد هر دو نظریه دلالت بر این دارند که چیزی به عنوان ناظر واقعا "عینی" و غیر مداخله گر وجود ندارد: علاوه بر این، فقط یک "شرکت کننده" می تواند وجود داشته باشد که بر محیط او تأثیر بگذارد. کسی که از طریق آگاهی مشاهده می کند. نویسنده در ادامه، آگاهی انسان را به عنوان یک سیستم کوانتومی، هرچند هولوگرافیک، تعریف می‌کند که مانند سایر سیستم‌ها (به عنوان مثال، ذرات زیر اتمی)، قادر به انتشار «میدان‌های» الکترومغناطیسی است که ممکن است با میدان‌های دیگر از این قبیل تعامل داشته باشند. البته، همه این میدان‌ها بیان خود را در "Superspace" می‌یابند، دریایی از فوم کوانتومی (فضای "اندازه‌گیری شده" در مقیاس‌های زیر پلانک) که دائما با سیاه‌چاله‌های کوچک و سفیدچاله‌ها کف می‌کند و فوتون‌ها را قادر می‌سازد به خارج از "مخروط نور" حرکت کنند. به مناطق دیگر فضا-زمان بروند و بازگردند. این مبنایی است که رویای دیوید بوم از جهان هولوگرافیک انجام می شود، به موجب آن اطلاعات مربوط به کل جهان در هر "نقطه" آن (غیر محلی) ذاتی است. نتیجه‌گیری بزرگ در اینجا، این واقعیت است که ذرات زیراتمی در نهایت فاقد «جوهر» هستند و در ابرفضا جوهره‌ها یا «موج‌هایی» صرف هستند، در نتیجه واقعیت را آن‌طور که می‌شناسیم به یک توهم توخالی، یک هولوگرام غول‌پیکر تبدیل می‌کنند. به عنوان نتیجه، پارادوکس گربه شرودینگر، آگاهی انسان را به عنوان «کارگردانان» ابر هولوگرام کیهانی در مرکز صحنه قرار می دهد. همچنین وجود جهان‌های موازی که در ابرفضا نفوذ می‌کنند را ثابت می کند.

کتاب عرفان و فیزیک جدید

مایکل تالبوت
مایکل کولمن تالبوت (به انگلیسی: Michael Coleman Talbot) (زادهٔ ۲۹ سپتامبر ۱۹۵۳ - درگذشتهٔ ۲۷ می ۱۹۹۲) نویسندهٔ آمریکایی بود.مایکل تالبوت نویسندهٔ چند کتاب پرفروش است که موضوع محوری آنها یافتن مشابهت های میان رازورزی باستانی و مکانیک کوانتوم است، و از یک مدل نظری برای واقعیت جانبداری می کند که بنابر آن، جهان مادی مشابه یک هولوگرام عظیم است. همین نظریه در مشهورترین کتاب غیر داستانی مایکل تالبوت، تحت عنوان جهان هولوگرافیک ( تعلیقات شهیا ) تبیین شده است. این کتاب به قلم داریوش مهرجویی به فارسی تر...
قسمت هایی از کتاب عرفان و فیزیک جدید (لذت متن)
اینشتین دریافت که نور و ماده در نهایت یکی هستند و با این کشف ما را به فهم اجزای بنیادی ماده نزدیک تر کرد. به نظر می رسد جوهر مادی عالم همین کوانتوم ها و موج/ذره ها باشند، ولی کوانتوم ها و موج/ذره ها واقعیت ندارند. لااقل به آن معنی که ما در فیزیک کلاسیک به کار می بریم، واقعی نیستند. هم موج هستند و هم ذره، یعنی دو چیز مانعه الجمع و این جامعیت آن ها را در موقعیتی قرار می دهد شبیه موقعیت گربه ی شرودینگر.

وقتی معلوم شد ذرات خیلی بیشتر از آنکه گمان می رفت حالت موجی دارند، دریافتند که نور که تا آن موقع موج تلقی می شد، شباهت های بسیاری به ذره دارد. در پایان قرن نوزدهم، ماکس پلانک، فیزیکدان آلمانی، اعلام کرد که نور گسسته است و از بسته های کوچک انرژی به نام کوانتوم تشکیل شده. کوانتوم های پلانک، که نام خود را به تئوری کوانتوم دادند، نور را نه موجی پیوسته که جریانی از واحدهای مجزا توصیف می کردند.