کتاب تاریخ فلسفه سیاسی 1

An Introduction to Political Philosophy
(قدما)
کد کتاب : 15992
مترجم :

شابک : 978-6229516690
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 498
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ فلسفه سیاسی 1 اثر لئو اشتراوس

کتاب «تاریخ فلسفه سیاسی 1» (قدما)با چاپ مجدد نسخه 1975 ، با چهار مقاله اضافه شده ، مقدمه ای روشن برای شناخت دیدگاه های اشتراوس در مورد ماهیت فلسفه سیاسی است. این کتاب ما را از افکار اشتراوس را در مورد اینکه فلسفه سیاسی چه بوده است و چه باید باشد، مطلع می کند .
مقاله های موجود در این کتاب که به دلیل علاقه عمومی و دسترسی آنها انتخاب شده اند. این مقالات بنیادی محکم برای درک لئو اشتراوس و فلسفه سیاسی او ارائه می دهند.

لئو اشتراوس فیلسوف سیاسی و کلاسیک سیاسی آلمانی-آمریکایی بود که در فلسفه سیاسی کلاسیک تخصص داشت. اشتراوس در آلمان و از پدر و مادر یهودی متولد شد ، بعدا از آلمان به ایالات متحده مهاجرت کرد. وی بیشتر کار خود را به عنوان استاد علوم سیاسی در دانشگاه شیکاگو گذراند و در آنجا به چندین نسل دانشجو تدریس کرد و پانزده کتاب منتشر کرد.

اشتراوس که در سنت نئو کانتی با ارنست کاسیرر آموزش دیده و غرق در کار پدیدارشناسان ادموند هوسرل و مارتین هایدگر بود ، شهرت خود را با کتاب های راهگشا در مورد اسپینوزا و هابز و سپس با مقالات مربوط به میمونیدس و فارابی تثبیت کرد. در اواخر دهه 1930 ، تحقیقات وی بر کشف مجدد نوشتار باطنی متمرکز بود ، بدین ترتیب تذهیب جدیدی از افلاطون و ارسطو ، تفسیر آنها از طریق فلسفه اسلامی و یهودی قرون وسطایی را بازیابی کرد و کاربرد این عقاید را در نظریه سیاسی معاصر گنجاند.

کتاب تاریخ فلسفه سیاسی 1

لئو اشتراوس
لئو اشتراوس (Leo Strauss)‏ (۲۰ سپتامبر ۱۸۹۹ در کیرشن آلمان – ۱۸ اکتبر ۱۹۷۳ در آناپولیس آمریکا) نظریه‌پرداز و مورخِ فلسفه سیاسی آلمانی - آمریکایی بود. تلفظ آلمانی نام او اشتراوس و تلفظ انگلیسی آن استراوس است.اشتراوس در خانواده‌ای یهودی در آلمان به دنیا آمد. وی از تأثیرگذارترین نظریه‌پردازان فلسفه سیاسی قرن بیستم محسوب می‌شود. وی شاگردان زیادی را در دانشگاه شیکاگو تربیت کرد و محققان برجسته‌ای که به اشتراوسی‌ها معروف هستند، از مکتب فکری او پیروی می‌کن...
دسته بندی های کتاب تاریخ فلسفه سیاسی 1