کتاب مارسل پروست و ادراک زمان

Proust and the Sense of Time
کد کتاب : 16016
مترجم :
شابک : 978-6229511800
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 154
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مارسل پروست و ادراک زمان اثر ژولیا کریستوا

جولیا کریستوا ، منتقد ، روانکاو و نظریه پرداز برجسته ادبی ، بازخوانی کاملا جذاب و قانع کننده ای از کتاب در جستجوی زمان از دست رفته نوشته پروست را در کتاب «مارسل پروست و ادراک زمان» ارائه می دهد.

اولین مقاله کریستوا ، "پروست و زمان تجسم یافته" ، رویکردی کاملا روانکاوانه و حساس زبانی نسبت به کاوش پروست در زمان و عملکرد حافظه دارد. بعد در "در جستجوی مادلین" ، او به مفهوم پروست در مورد کیک کوچکی که طعم دوران کودکی را در او غرق کرده بود ، می پردازد و توضیحی برای جستجوی پروست برای سطوح عمیق تر دوران کودکی که بر اساس تجربه روانکاوی او استوار است ارائه می دهد. در سراسر این کتاب ، کریستوا از دفترها و نسخه های خطی پروست استفاده می کند و به تغییرات قابل توجهی در نسخه های مختلف آثار خود اشاره می کند. او تربیت فلسفی اولیه او و روندهای فلسفی در پاریس در پایان قرن را بررسی می کند و در پی توضیح نحوه درک او از اولویت حافظه و احساس است.

کریستوا چندین ابعاد مهم بلاغی ، فلسفی ، روانکاوی و جامعه شناسی رمان پروست را مورد بررسی قرار می دهد. او در این کتاب هر صفحه بینش جدیدی را به خواننده ارائه می دهد. شدت خیره کننده مشاهدات او، اشاره به یک ذهن ظریف و خردمند دارد.

کتاب مارسل پروست و ادراک زمان

ژولیا کریستوا
ژولیا کریستِوا (به زبان بلغاری: Юлия Кръстева یولیا کریستوا و به زبان فرانسه: Julia Kristeva) (زاده ۲۴ ژوئن ۱۹۴۱) فیلسوف، منتقد ادبی، روانکاو، فمینیست و رماننویس بلغاری-فرانسوی است که از اواسط دهه ۱۹۶۰ در فرانسه زندگی می‌کند.ژولیا کریستوا بعد از انتشار نخستین کتابش، Semeiotikè در ۱۹۶۹ تأثیر زیادی در تحلیل انتقادی*، نظریه فرهنگ* و فمینیسم گذاشت. کارهای او شامل کتاب‌ها و مقاله‌های بسیار دربارهٔ نشانه‌شناسی، بینامتنیت و ابجکسیون (آلوده انگاری)* در حوزه‌های زبان&zw...
دسته بندی های کتاب مارسل پروست و ادراک زمان