کتاب آشنایی با هنر پرسشگری سقراطی

The Miniature Guide
(براساس مفاهیم و ابزارهای تفکر انتقادی)
کد کتاب : 16021
مترجم :
شابک : 978-9642071852
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 150
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

آشنایی با هنر پرسشگری
The Miniature Guide
(براساس مفاهیم تفکر انتقادی و اصول سقراطی)
کد کتاب : 16022
مترجم :
شابک : 978-9642071760
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب آشنایی با هنر پرسشگری سقراطی اثر ریچارد پل

جوهر مفاهیم و ابزارهای تفکر انتقادی در یک کتاب راهنمای کوچک تحت عنوان «آشنایی با هنر پرسشگری سقراطی» گرداوری شده اند. این یک مکمل تفکر انتقادی برای هر فرد است. کیفیت زندگی ما و آنچه که تولید می کنیم دقیقا به کیفیت اندیشه ما بستگی دارد. تفکر نامناسب ، هم از نظر مالی و هم از نظر کیفیت زندگی هزینه بر است. با این حال ، تعالی در فکر باید به طور سیستماتیک پرورش یابد. تفکر انتقادی هنر تجزیه و تحلیل و ارزیابی تفکر با هدف بهبود آن است. تفکر انتقادی ، تفکر خود هدایت شونده ، خود نظم پذیر ، نظارت شده بر خود و خود اصلاح کننده است. این به استانداردهای دقیق و عالی و فرمان آگاهانه در مورد استفاده از آنها نیاز دارد. این مستلزم برقراری ارتباط موثر و توانایی حل مسئله و تعهدی برای غلبه بر خودمحوری و جامعه گرایی بومی ما است. این کتاب راهنمای کوچک بر اصل مفاهیم تفکر انتقادی و ابزار های آن متمرکز است. دانشکده ها می تواند از آن برای طراحی دستورالعمل ها ، تکالیف و آزمون ها در هر موضوعی استفاده کند. دانش آموزان و دانشجویان می توانند از آن برای بهبود یادگیری خود در هر زمینه محتوایی استفاده کنند. مهارت های عمومی آن برای همه افراد قابل استفاده است. نویسندگان این کتاب تلاش می کنند به سبک سقراط اطلاعات کلیشه شده ، نتیجه گیری ها و دیدگاه های عوامانه را زیر سوال برند. آنها سعی می کنند واضح ، دقیق و مرتبط باشند. آنها این مهارت ها را در خواندن و نوشتن و همچنین در صحبت کردن و گوش دادن به کار می گیرند و آنها را در تاریخ ، علوم ، ریاضیات ، فلسفه و هنر به کار می گیرند. و همچنین در زندگی شغلی و شخصی.

کتاب آشنایی با هنر پرسشگری سقراطی

دسته بندی های کتاب آشنایی با هنر پرسشگری سقراطی
قسمت هایی از کتاب آشنایی با هنر پرسشگری سقراطی (لذت متن)
ما یک خبر خوش برایتان داریم؛ شما این قدرت را دارید که این نوع انعطاف پذیری، پذیرندگی و تاب آوری را در کودکان تان پرورش بدهید. این همان چیزی است که قدرت ذهنی نامیده میشود - دادن یک ذهن قوی به بچه هایتان بدون اینکه مجبورشان کنید به یک سلسله سخنرانی درباره شجاعت و کنجکاوی فکر کنند یا مجبور باشید بارها چشم در چشمشان بدوزید و به گفت وگوهای طولانی و پرحرارت بپردازید، در واقع، تمام چیزی که نیاز دارید، تعاملات هر روزه شما با فرزندانتان است. فقط کافی است اصول مغز چالش جو و نکاتی که در صفحات آتی به شما خواهیم گفت را به یاد داشته باشید؛ آن وقت می توانید از زمانی که با بچه هایتان می گذرانید (مثل در راه مدرسه، هنگام صرف شام، موقع بازی کردن با یکدیگر یا حتی در زمان جروبحث با آنها استفاده کنید تا بر شیوه پاسخ دهی آنها به شرایطشان و نحوه تعامل آنها با اطرافیان شان اثر بگذارید. دلیلش این است که مغز چالش جو چیزی بیشتر از صرفا یک ذهنیت با یک رویکرد نسبت به دنیاست. البته اینها هم هست. به عبارت دیگر، مغز چالش جو یک راهنمای درونی برای فرزندتان محسوب میشود که به او کمک میکند با احساس امنیت و اشتباق با چالش های زندگی مواجه شود. مغز چالش جو، بنیان و اساس قوی بودن از درون است. در عین حال، مغز چالش جو یک وضعیت عصب شناختی نیز هست و زمانی پدیدار می شود که مغز به شیوه های خاصی درگیر شود. وقتی جزئیات اساسی مربوط به رشد مغز را یاد بگیرید، می توانید فضایی ایجاد کنید و فرصت هایی فراهم می آورید تا یک مغز چالش جو در بچه هایتان پرورش یابد.

برای آغاز ممارست در پرسشگری سقراطی، کار را با مقدمات تفکر انتقادی آغاز می کنیم (بخش اول)، سپس نمونه هایی از گفت وگوی سقراطی می آوریم (بخش دوم)، و بعد به سراغ فوت و فن گفت وگوی سقراطی می رویم (بخش سوم)، در بخش چهارم و پنجم نیز به اهمیت پرسشگری در آموزش، میراث سقراط، و پیوند پرسشگری سقراطی با تفکر انتقادی پرداخئه ایم با پرسشگری به شیوهای سقراط . تعمق در باورهای آدمی و علت این باورها۔ به تدریج در می یابید که احاطهی بیشتری بر نحوهی تفکر خود و همچنین تفکر دیگران دارید. در مورد خود و شاگردان تان شکیبایی به خرج بدهید. مهارت در پرسشگری سقراطی زمان می برد، أما ارزشش را دارد. ا م دی امیدواریم این راهنما در مهارت یابی در هنر پرسشگری عمیق برای شما و شاگردان تان مفید واقع شود