کتاب انتخاب عالی

Great by Choice
چرا بعضی از شرکت ها با وجود همه ی بحران ها،باز هم جهش می کنند؟
کد کتاب : 16054
مترجم :
شابک : 978-6006958965
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

تعالی مبتنی بر انتخاب صحیح
Great by Choice
کد کتاب : 103310
مترجم :
شابک : 978-9648148671
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 218
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب انتخاب عالی اثر عهدیه عبادی

"انتخاب عالی" کتابی است از "جیم کالینز" و "مورتن تی.هانسن" که در آن به این سوال مهم پرداخته می‌شود که "چرا بعضی از شرکت‌ها با وجود همه‌ی بحران‌ها، باز هم جهش می‌کنند؟". در یک دهه‌ی اخیر اتفاقات زیادی افتاده است. غول‌های کله‌گنده‌ای که یک روز شکست ناپذیر بودند اکنون برای همیشه نامرئی هستند. شرکت‌هایی که از سلامت و رفاه مالی فراوان برخوردار بودند، امروزه در یک سیستم حمایت از زندگی در حال مرگ هستند. افسانه های فانی که همیشه به خاطر داشتیم، به میراث‌های جاودانه‌ای تبدیل شده اند که هرگز فراموش نخواهیم کرد.
خلاصه که خیلی چیزها رخ داده که کسی باید به آن بپردازد!
و این همان کاری است که "جیم کالینز" و "مورتن تی.هانسن" در کتاب "انتخاب عالی" انجام می‌دهند. آنها شرکت‌ها، موسسه‌ها و مجموعه‌هایی را که زنده مانده‌اند، خود را حفظ کرده‌اند و راه خود را به سوی موفقیت هموار کرده‌اند، در این اثر خواندنی، بازنمایی می‌کنند. "جیم کالینز" و "مورتن تی.هانسن" در یک تحقیق جامع از بررسی 20400 شرکت با 7000 سند تاریخی و کاهش آنها به 11 معیار ثابت، از هیچ تلاشی برای ارائه نظریه‌ها و اندیشه‌های جسورانه و مفاهیم تحریک کننده دریغ نمی‌کنند.
اساس این کتاب بر این فرض‌ها استوار است که
• عدم قطعیت دائمی امری است،
• بدترین ها همیشه در گوشه و کنار در کمین خواهند بود،
• آشفتگی طبیعی است،
• ثروت بزرگ بادآورده همیشه خطرناک است
• تحول، با شتاب در حرکت است،
• و بی ثباتی مشخصه اصلی در باقی زندگی ما خواهد بود.
اما سوال اصلی این کتاب این است که "چرا بعضی از شرکت‌ها با وجود همه‌ی بحران‌ها، باز هم جهش می‌کنند؟".
خواننده با مطالعه‌ی این اثر می‌آموزد که انضباط سخت‌گیرانه، اقدام منسجم بر اساس ارزش های اصلی، اهداف و روش ها، تعهد به رشد ثابت و باور به اینکه رشد، یک فرآیند ثابت بی‌پایان است، رفتارهای اصلی در شرکت‌های موفق مدنظر است.

کتاب انتخاب عالی

قسمت هایی از کتاب انتخاب عالی (لذت متن)
تصور کنید در یک روز خوب بهاری، هیجان زده به سواحل زیبای آگیل اسکاتلند می رسید و خود را برای یک موج سواری جانانه آماده می کنید. به ساعت نگاه می کنید، یک صبح دل انگیز؛ زمان به آرامی در حال گذر است. به اطراف خیره می شوید؛ به مرد و زن هایی که کنار ساحل، قدم زنان، درگوشی چیزهایی زمزمه می کنند؛ صدای جیغ و داد کودکان، صدای آواز پرندگان؛ و هیاهوی دیوانه کننده ی امواجی که تو را برای مبارزه فرا می خوانند. به خود نهیب می زنید که زندگی یعنی جنگ؛ و لحظاتی بعد خود را در اوج هیجان سوار بر امواج خروشان می بینید که مثل شلاق های کوبنده، بر تن عریان آب ها می کوبند. از موجی به موجی دیگر و صعود و فرودهای دلهره آور و در عین حال لذت بخش. تا اینجای کار همه چیز به خوبی پیش می رود. حالا تصور کنید در همین شرایط خوب، ناگهان همه چیز عوض می شود و وقتی به خود می آیید، خود را تنها و سرگردان در دل دریایی طوفانی می بینید که چشم اندازی از هیچ ساحلی دیده نمی شود. لحظه ها به سرعت می گذرند؛ تپش قلبتان بالا و بالاتر می رود؛ به هر طرف رو می کنید و به هر سو می روید؛ اما واقعیت تلخ این است که در دریای مواج طوفانی گم شده اید. لحظه ها به سرعت می گذرند، امواج بالاتر و بالاتر اوج می گیرند و فرود می آیند؛ تاریکی زوزه می کشد و فراخنای پهناور دریا را در خود فرو می بلعد. هوا تاریک و تاریک تر می شود و شما تنها و تنهاتر. اگر این تلاطم ساعت ها به طول انجامد و قرار باشد یک شب پردلهره را بر فراز موج ها سپری کنید و حتی ساعت ها و ساعت ها بیشتر؛ بیشتر از یک شبانه روز و حتی از آن هم بیشتر؛ بالای سی ساعت خوفناک؛ چقدر امید به زنده ماندن دارید؟ شاید فکر کنید هرکسی در این شرایط تسلیم مرگ می شود؛ اما اینطور نیست. موج سوار ۲۲ ساله ای به نام « متی برایس » ، به مدت ۳۲ ساعت در آب های آگیل، با زندگی و مرگ جنگیده است و دست آخر تیم نجات در حالی او را پیدا می کند، که در ۱۳ مایلی ساحل، هنوز با آخرین توانش در حال مبارزه برای زنده ماندن بود.