کتاب مغز چالش جو

The Yes Brain
(چگونه شجاعت، کنجکاوی و تاب آوری را درکودک تان پرورش دهید)
کد کتاب : 16061
مترجم :
شابک : 978-6229952740
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 198
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

مغز پذیرا
The Yes Brain
کد کتاب : 37473
مترجم :
شابک : 978-9644186455
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 234
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

پرورش مغز مثبت اندیش
The Yes Brain
چگونه شجاعت، کنجکاوی و تاب آوری را در کودکتان پرورش دهید
کد کتاب : 85268
مترجم :
شابک : 978-6222570521
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مغز چالش جو اثر دنیل جی سیگل

کودکان در هنگام مواجهه با موضوعات بحث برانگیزی از قبیل زمان فراغت ، انتخاب غذا و زمان خواب ، معمولا پرخاشگرانه عمل می کنند و به جای پذیرش موقعیت ، واکنشی عصبی به توصیه های والدینشان نشان می دهند. این همان چیزی است که نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز ، «دانیل جی سیگل» و «تینا پین برایسون» ، «مغز چالش جو» می نامند. اما ما به بچه هایمان می توانیم یاد دهیم که با صراحت و کنجکاوی به زندگی آرامرو خالی از تنش نزدیک شوند. وقتی بچه ها از تکنیک "یس برین" که در کتاب معرفی شده است، استفاده می کنند ، تمایل بیشتری به استفاده از فرصت ها و کشف دارند. آنها کنجکاو و تخیلی تر هستند. آنها در روابط و کنار آمدن با مشکلات بهتر هستند. والدین می توانند با خواندن این کتاب با این پدیده شگفت در کودکانشان آشنا شوند و در نحوه مراوده با فرزندانشان مجال بروز این مهم را بپرورانند.

• چهار مبانی اصلی این کتاب که بر آنها متمرکز است عواملی چون : تعادل ، انعطاف پذیری ، بینش و همدلی را شامل می شوند.
و در نهایت نویسندگان این کتاب استراتژی هایی برای دور شدن از حالت های رفتاری پرخاشجویانه و عاطفی منفی (پرخاشگری و عقب نشینی) را ارائه می دهند.

کتاب مغز چالش جو

نکوداشت های کتاب مغز چالش جو
Easily assimilated and informative, the book will help adults enable children to lead physically
این کتاب به راحتی قابل جذب و آموزنده است و به بزرگسالان کمک می کند تا کودکان بتوانند از نظر جسمی رهبری کنند
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Today’s parents find their children’s behavior mystifying. ‘I never would have spoken that way to—or refused to cooperate with—my parents!’ Using refreshingly clear explanations of neuroscience and child development, coupled with practical, straightforward guidance, The Yes Brain arrives just in time! Siegel and Bryson lead parents and children out of puzzling impasses and into mutual understanding and appreciation. The book gives them the tools and courage needed to face the challenges of our rapidly changing world
والدین امروز رفتار فرزندان خود را هذیان آور می دانند. "من هرگز به این طریق با والدینم صحبت نکرده ام و از همکاری با آنها امتناع ورزیده ام!" با استفاده از توضیحات کاملا شفاف نویسندگان این کتاب ، همراه با راهنمایی عملی و ساده، موقع به فریاد شما می رسد! سیگل و برایسون والدین و فرزندان را از بن بست های گیج کننده خارج کرده و به درک و درک متقابل می رسانند. این کتاب ابزار و شجاعت لازم را برای مقابله با چالش های جهان به سرعت در حال تغییر به آنها می دهد
Wendy Mogel

قسمت هایی از کتاب مغز چالش جو (لذت متن)
این کتاب درباره کمک به بچه هاست و تا از چالش های زندگی استقبال کنند. این کتاب درباره ترغیب بچه هاست تا ذهن شان را در برابر چالش های جدید، در برابر فرصت های جدید، در برابر آن کسی که هستند و همه آن چیزی که میتوانند باشند بگشایند. این کتاب درباره پرورش مغز در بچه هاست. بیایید با هم یک تمرین انجام بدهیم. از یکی از دوستان با اعضای خانواده تان بخواهید درحالیکه شما چشم هایتان را بسته اید و توجه خود را بر روی پاسخ های جسمانی و هیجانیتان متمرکز کرده اید، ابتدا هفت مرتبه کلمة «نه» را تقریبا با خشونت تکرار کند و سپس هفت مرتبه کلمه | «بله» را به آرامی تکرار کند. همین طور که مرتبا کلمة «نه» و سپس «بله» را میشنوید، دقت کنید * چه اتفاقی در بدنتان رخ میدهد و چه احساساتی دارید. وقتی از افرادی که این تمرین را انجام میدهند می خواهم تجربیاتشان را بازگو کنند، گزارش می دهند که بخش «نه» این تمرین باعث میشود احساس محدودیت، ناراحتی، گرفتگی و دفاعی بودن کنند، در حالیکه تکرار «بله» تأییدکننده باعث احساس گشودگی، آرامش، راحتی و سبکی در آنها میشود. تحت این شرایط، ماهیچه های صورت و تارهای صوتی آنها در حالت آرامش قرار دارد، تنفس و ضربان قلب آنها طبیعی است و به جای محدودیت یا ناامنی یا مخالفت جویی، در حالت گشوده تری قرار دارند. همین حالا هم می توانید چشم هایتان را ببندید و این تمرین را به تنهایی انجام بدهید.)

ما یک خبر خوش برایتان داریم؛ شما این قدرت را دارید که این نوع انعطاف پذیری، پذیرندگی و تاب آوری را در کودکان تان پرورش بدهید. این همان چیزی است که قدرت ذهنی نامیده میشود - دادن یک ذهن قوی به بچه هایتان بدون اینکه مجبورشان کنید به یک سلسله سخنرانی درباره شجاعت و کنجکاوی فکر کنند یا مجبور باشید بارها چشم در چشمشان بدوزید و به گفت وگوهای طولانی و پرحرارت بپردازید، در واقع، تمام چیزی که نیاز دارید، تعاملات هر روزه شما با فرزندانتان است. فقط کافی است اصول مغز چالش جو و نکاتی که در صفحات آتی به شما خواهیم گفت را به یاد داشته باشید؛ آن وقت می توانید از زمانی که با بچه هایتان می گذرانید (مثل در راه مدرسه، هنگام صرف شام، موقع بازی کردن با یکدیگر یا حتی در زمان جروبحث با آنها استفاده کنید تا بر شیوه پاسخ دهی آنها به شرایطشان و نحوه تعامل آنها با اطرافیان شان اثر بگذارید. دلیلش این است که مغز چالش جو چیزی بیشتر از صرفا یک ذهنیت با یک رویکرد نسبت به دنیاست. البته اینها هم هست. به عبارت دیگر، مغز چالش جو یک راهنمای درونی برای فرزندتان محسوب میشود که به او کمک میکند با احساس امنیت و اشتباق با چالش های زندگی مواجه شود. مغز چالش جو، بنیان و اساس قوی بودن از درون است. در عین حال، مغز چالش جو یک وضعیت عصب شناختی نیز هست و زمانی پدیدار می شود که مغز به شیوه های خاصی درگیر شود. وقتی جزئیات اساسی مربوط به رشد مغز را یاد بگیرید، می توانید فضایی ایجاد کنید و فرصت هایی فراهم می آورید تا یک مغز چالش جو در بچه هایتان پرورش یابد.