کتاب فریدا

Frida: A Biography of Frida Kahlo
کد کتاب : 16127
مترجم :
شابک : 978-6004054485
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 710
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب فریدا اثر هایدن هررا

این زندگینامه جذاب و خواندنی که توسط خوانندگان و منتقدان در سراسر کشور مورد تحسین گسترده قرار گرفته است ، زندگی فریدا کالو هنرمند و نقاش مکزیکی را نشان می دهد. زنی با ذکاوت و اصالت افراطی ، زنی عجیب و غریب که شبیه هیچ کس نبود ، هنرمندی که نشاط حسی اش مستقیم از تجربیات خودش ناشی می شود. تجریبات متعدد و گوناگونی که هریک به نوعی بر زندگی شخصی و نیز هنر او اثر گذاشتند: کودکی او در نزدیکی شهر مکزیک در طول انقلاب مکزیک؛ یک تصادف ویرانگر در هجده سالگی که او را فلج کرده و باعث می شود که دیگر نتواند بچه دار شود. ازدواج وسوسه انگیز او با دیگو ریورای هنرمند و در عین حال روابط عاشقانه متناوبش با مردانی چون ایسامو نوگوچی و لئون تروتسکی. ارتباط او با حزب کمونیست؛ جذب شدن او به هنر و فرهنگ مکزیک؛ و عشق دراماتیک او به مناظر.
در اینجا شما با زندگی پرتلاطم یک زن خارق العاده از قرن بیستم روبرو می شوید. - با تصویرگری ای که به اندازه افسانه ی خود فریدا کالو غنی و غم انگیز است. Ms. Magazine این کتاب را بیوگرافی جذاب و زنده خوانده است.
San Francisco Chronicle در مورد این کتاب نوشته است:

"هررا می نویسد که کالو از طریق هنرش ، هم از خود یک اجراگر و هم یک نماد و آیکون می سازد. از طریق این بیوگرافی طولانی ، کالو سرانجام تبدیل به یک انسان کامل نیز می شود"

کتاب فریدا

هایدن هررا
هایدن هررا (متولد سال 1940) مورخ هنر است. وی به طور گسترده سخنرانی کرده، چندین نمایشگاه هنری برپا داشته، هنر آمریکای لاتین را در دانشگاه نیویورک تدریس می کند و یک بورسیه گوگنهایم نیز به وی اعطا شده است.او نویسنده مقالات و بررسی های بیشمار برای انتشارات مانند Art in America، Art Forum، Connoisseur و New York Times در میان دیگران است.کتابهای وی شامل Frida: A Biography of Frida Kahlo؛ مری فرانک؛ و ماتیس: پرتره. او در حال کار بر روی شرح حال انتقادی ارشیل گورکی است. او در شهر نیویورک زندگی می کند.
قسمت هایی از کتاب فریدا (لذت متن)
اما او پرنده ای مجروح بود. و به همین دلیل با بچه های دیگر فرق داشت، و اغلب تنها بود. او درست در سنی که می توانست دنیایش را فراسوی قلمروی خانوادگی گسترش دهد و «دوست صمیمی» بیابد، ناگزیر بود در خانه بماند. وقتی بهبود یافت و به مدرسه برگشت، مسخره اش می کردند و از نظر دور نگهش می داشتند. واکنش او به تناوب گوشه گیری (می گفت که به «موجودی درونگرا» بدل شده بود) با تبدیل شدنش به اولین دختر آتشپاره و بعد بدل شدن به یک «فیگور» جبران مافات بیش از حد بود.

فریدا در نقاشی هایی هم که در آن ها خودش را به صورت کودک نقاشی می کرد درست مثل عکسی که در آن جدا از جمع خانواده ایستاده بود تنهاست (او حتی در تصویر شجره خانوادگی اش نیز جدا ایستاده است). با این که این تنهایی با احساسات او هنگام تصویر کردن این نقاشی ها ارتباط زیادی داشت، اما باز مسلم است که خاطرات به تصویر کشیده شده در بر دارنده حقایق بسیاری در باره گذشته اند: آدمی بزرگسال لحظات تنهایی گذشته را به یاد می آورد.