کتاب تاریخ تجدد ژاپن

Japanese modernity history
کد کتاب : 16132
شابک : 978-6006732916
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ تجدد ژاپن اثر هاشم رجب زاده

کتاب «تاریخ تجدد ژاپن» نوشته هاشم رجب زاده که توسط « موسسه فرهنگی هنری جهان کتاب» منتشر شده است. این کتاب بازنوشته ای است از فصل های میانی کتاب تاریخ ژاپن از آغاز تا معاصر، و به سخن دقیق تر از آغاز شرح وقایع دورۀ ادو و حکومت خاندان سپهسالاری توکوگاوا (سال های 1603-1867) تا پایان بهرۀ 12 بخش دوم آن کتاب که "ثمرۀ تلاش، پیروزی در دو جنگ و پایان یک عصر" عنوان دارد (سال های 1895 تا 1912، همان سال درگذشتن امپراتور میجی) می باشد. این کتاب به صورت مجموعه مقاله‌هایی مرتبط برای شناختن زمینه‌ها و مایه‌های فرهنگ و تمدن امروز سرزمین آفتاب، گردآوری شده است.
کتاب تاریخ ژاپن از آغاز تا معاصر، که عنوان فرعی آن نگاهی به زمینه‌ها و مایه‌های فرهنگ و تمدن امروز سرزمین آفتاب است، دو فصل دارد: یکی شرح رویدادهای پیش از تجدد، با عنوان «از آغاز تا نهضت (سال 1868)» و دیگری «از نهضت (تجدد) تا پایان جنگ (سال‌های 1868 تا 1945)».

کتاب تاریخ تجدد ژاپن

هاشم رجب زاده
هاشم رجب‌زاده محقق و مترجم ایرانی، متولد ۱۳۲۰ در تهران است. او در سال ۱۳۴۳ موفق به اخذ درجه لیسانس حقوق از دانشگاه تهران و در سال ۱۳۵۱ دکتر حقوق علوم انسانی از همان دانشگاه گردید. نام پایان‌نامه دکترای وی «آئین کشورداری در وزارت رشیدالدین فضل‌الله همدانی» است. هاشم رجب‌زاده از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۶۱ عضو وزارت امور خارجه ایران بوده‌است و از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۹۲ استادی زبان و ادب فارسی را در دانشگاه مطالعات خارجی اوساکا برعهده داشته‌است. هاشم رجب زاده در ۲۳ اردیب...
دسته بندی های کتاب تاریخ تجدد ژاپن