کتاب نگاهی به پدیدارشناسی

Historia de la Filosofía Contemporánea
و فلسفه های هست بودن
کد کتاب : 16133
مترجم :
شابک : 978-9644870927
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 404
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نگاهی به پدیدارشناسی اثر روژه ورنو

پدیدارشناسی یکی از اصطلاحات فلسفه متعارف است و در اواخر قرن هجدهم به معنی مطالعه پدیدار؛ یعنی آنچه ظاهر و نمایان می شود؛ بکار برده شده است.
یکی از ادعاهای اصلی و مهم هوسرل و سایر پدیدارشناسان این است که پدیدارشناسی بدون پیش فرض است. معنی دیگر این ادعا چنین است که نظریات پدیدارشناسی به طور مطلق همیشه درست است و بدون قید و شرط صادق است و در صدق خود محتاج هیچ شرط و فرضی نیست.
این، ادعای کوچکی نیست و قدری تأمل در مورد آن بی جا به نظر نمی رسد.درباره مقصود از بدون پیش فرض بودن پدیدار شناسی، دو نظریه مطرح گردیده است:
یکی اینکه پدیدارشناسی، هیچگونه سبق ذهنی در تحقیقات خود ندارد، اعم از دیدگاههای فلسفی یا علمی(تجربی). یعنی پدیدارشناسی که در نظر هوسرل یک علم توصیفی است، در توصیفات خود سعی می کند به طور کامل و جدای از هر نوع دیدگاه خاص به توصیف پدیدار پرداخته و آن را آنچنانکه هست، بیان نماید. نظریه دیگر این است که اصول و روش های اساسی این فلسفه، چنان نیست که مانند اصول موضوعه علوم مختلف ایمن از بررسی های مکرر و تشکیک و تردید باشد. معمولا اصول موضوعه هر علم بدون اثبات پذیرفته می شود.

کتاب نگاهی به پدیدارشناسی

روژه ورنو
روژه ورنو (1906-1997) كشیش كاتولیك فرانسه، استاد فلسفه مدرن، متخصص اندیشه امانوئل كانت و نویسنده آثار بیشماری است. ورنودر 17 ژانویه سال 1906 در سن کوئنتین (آیزن) متولد شد و در 10 فوریه 1997 درگذشت.وی در سال 1924 وارد حوزه علمیه کارملیان در پاریس شد و از ژاک ماریتین به عنوان استاد فلسفه مدرن بهره مند بود.وی در 4 آوریل 1931 به عنوان کشیش منصوب شد. در 3 ژوئن 1936 ، از پایان نامه دکترای خود در فلسفه با عنوان "منابع دکارتی و کانتی ایده آل گرایی فرانسوی" دفاع کرد ، که توسط انتشارات آدیشنس بوئوشن من...