کتاب سکون و حرکت

Tradition and Revolution
کد کتاب : 16185
مترجم :
شابک : 978-9643413583
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 236
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1972
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب سکون و حرکت اثر کریشنا مورتی

کتاب "سکون و حرکت" مشتمل بر مجموعه ای از گفت و گوها در مورد مضامین مذهبی و فلسفی هند باستانی است که انسان در جستجوی رهایی، ایده های او در مورد مسیر معنویت و مفاهیم سنتی مختلف در اصطلاح معاصر کریشنامورتیس به آن پرداخته می شود. کریشنامورتی در سطح جهانی به عنوان یکی از بزرگترین متفکران و معلمان دینی تمام دوران شناخته می شود. او هیچ فلسفه یا دینی را توضیح نداد، بلکه از چیزهایی صحبت کرد که در زندگی روزمره همه ما را نگران می کند، از مشکلات زندگی در جامعه مدرن با خشونت و فساد آن، از جستجوی فرد برای امنیت و خوشبختی، و نیاز به انسان برای رهایی از بار درونی ترس، خشم، صدمه و اندوه. او با دقت بسیار کارکردهای ظریف ذهن انسان را توضیح داد و به نیاز به آوردن کیفیت عمیق مراقبه و معنوی به زندگی روزمره اشاره کرد.
کریشنامورتی به هیچ سازمان مذهبی، فرقه یا کشوری تعلق نداشت و از هیچ مکتبی از اندیشه سیاسی یا ایدئولوژیک پیروی نکرد. در مقابل، او معتقد بود که اینها همان عواملی هستند که بین انسانها تفرقه می اندازند و باعث درگیری و جنگ می شوند. او بارها و بارها به شنوندگان خود یادآوری می کرد که ما اولا همه انسان هستیم نه هندو، مسلمان یا مسیحی، که مانند بقیه بشریت هستیم و با یکدیگر تفاوتی نداریم. او خواسته بود که بدون اینکه خود و محیط زیست را تخریب کنیم، روی این زمین قدم برداریم. او به شنوندگان خود احساس احترام عمیق نسبت به طبیعت را منتقل می کرد. آموزه های او فراتر از سیستم های اعتقادی ساخته دست بشر، احساسات ملی گرایانه و فرقه گرایی است.

کتاب سکون و حرکت

کریشنا مورتی
جیدو کریشنامورتی (تلوگو :జిడ్డు కృష్ణ మూర్తి) یا جی کریشنامورتی (تلوگو: జే కృష్ణ మూర్తి)؛ (۱۲ مه ۱۸۹۵– ۱۷ فوریه ۱۹۸۶)، نویسنده، متفکر و سخنران هندی تبار که در خودشناسی و مسائل فلسفی و روانشناختی آثار بسیاری به جای گذاشته است. موضوعات مورد بحث او عبارت اند از: وابستگی و ترس های روانی، آزادی و استقلال فردی، شرطی شدگی ذهن، طبیعت ذهن، مراقبه، روابط انسانی، یادگیری و آموزش. او به طور مداوم بر نیاز انسان به یک انقلاب درونی تأکید داشت؛ انقلابی که نمی تواند توسط یک عامل یا مرجع بیرونی، مذهبی، س...
دسته بندی های کتاب سکون و حرکت
قسمت هایی از کتاب سکون و حرکت (لذت متن)
من می خواهم دربارهٔ نوعی حرکت از شما سوال کنم که می توان آن را حالت درون بینی و درون شنوی و نظیر آن دانست. در بعضی از مکتب های یوگا از حالتی صحبت شده است که در آن فکر به خودش برمی گردد و متوجه حرکت خودش می شود. منظور من چنین چیزی است. آیا حالتی وجود دارد که در آن حواس که یک جریان برون حرکت است به درون شخص برگردد؟ یا فکر به خودش برگردد؟ - آیا منظورتان چیزی است شبیه به یک دستکش که آستر آن به بیرون برگشته و رویهٔ آن به درون؟ می خواهید بگویید آیا حالتی وجود دارد که در آن شنیدن، دیدن و انرژی های نهفته در حواس خود را به درون بکشانند و یک حرکت وارونه پیدا کنند؟ منظور شما از کلمهٔ وارونه یا پشت ورو چیست؟ آیا منظورتان این است که شنیدن، دیدن و انرژی حواس جسمی یا شهوانی و لذت بخش به درون برگردند بی آنکه به بیرون رانده شوند، در بیرون جریان یابند؟ - ببینید حرکت معمولی چشم ها، گوش ها و انرژی های مربوط به حواس یک حرکت برونی است. ارتباط با یک چیز، یک موضوع و یک آبجکت دارد. سوال من این است که آیا ممکن است حواس از وابسته بودن به آبجکت ها که یک امر برونی هستند، آزاد گردند و یک ماهیت درونی یا بگوییم درون ماخذ یا درون ریشه پیدا کنند؟