کتاب خطای دکارت

Descartes' Error
(هیجان، استدلال و مغز)
کد کتاب : 16206
مترجم :
شابک : 978-6005747140
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 390
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

اشتباه دکارت
Descartes' Error
کد کتاب : 49019
مترجم :
شابک : 978-6005722109
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

خطای دکارت
Descartes' Error
(عاطفه، خرد و مغز انسان)
کد کتاب : 16207
مترجم :
شابک : 978-6009259748
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 423
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خطای دکارت اثر آنتونیو داماسیو

از آنجا که دکارت به طور مشهوری اعلام کرده است ، "من فکر می کنم ، پس من هستم" ، علم غالبا از احساسات به عنوان منبع موجود واقعی یک فرد چشم پوشی می کند. حتی علوم اعصاب مدرن نیز تا همین اواخر تمایل داشته است که بر جنبه های شناختی عملکرد مغز تمرکز کند و احساسات را نادیده بگیرد. این نگرش با انتشار خطای دکارت در سال 1995 شروع به تغییر کرد. آنتونیو داماسیو - "یکی از برجسته ترین متخصص مغز و اعصاب جهان" (نیویورک تایمز) - عقاید سنتی را در مورد ارتباط بین احساسات و عقلانیت به چالش کشید. در این کتاب جذاب و شگفت آور ، داماسیو خواننده را به یک سفر کشف علمی از طریق یک سری مطالعات موردی می برد ، چیزی را که بسیاری از ما مدتهاست به آن شک داریم نشان می دهد: احساسات یک چیز لوکس نیستند ، آنها برای تفکر منطقی و رفتارهای عادی اجتماعی ضروری هستند.
این کتاب در یازده فصل و سه بخش نوشته است. این فصل ها به ترتیب عبارتند از: ادبار در ورمانت، فاش شدن اسرار مغز گیج، فی نیس گیج مدرن، با خونسردی بیشتر، مونتاژ یک تفسیر، تنظیم بیولوژیکی و بقا، هیجانات و احساسات، فرضیه ی علامت گذاران بدنی، آزمایش فرضیه ی علامت گذاران بدنی، مغز مراقب بدن، علاقه ی مفرط برای استدلال. یک موخره با نام قلب در ستیز انسان نیز در این کتاب وجود دارد.
کتاب خطای دکارت: عاطفه، استدلال و مغز انسان توسط تقی کیمیایی اسدی ترجمه شده است. این کتاب را نشر نگاه معاصر منتشر کرده است.

کتاب خطای دکارت

آنتونیو داماسیو
آنتونیو داماسیو (António Damásio) یک عصب‌شناس پرتغالی-آمریکایی است. او در حال حاضر استاد علوم عصب‌شناسی، روانشناسی و فلسفه در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و یک استاد قراردادی در مؤسسه Salk است. داماسیو ریاست مؤسسه مغز و خلاقیت را بر عهده دارد و چندین کتاب تألیف کرده‌است. جدیدترین آن‌ها؛ ساخت مغز آگاه (۲۰۱۰) بررسی رابطه بین مغز و آگاهی است. پژوهش‌های داماسیو در علوم اعصاب نشان داده‌است که احساسات نقش اساسی در شناخت اجتماعی و تصمیم‌گیری ایفا می‌...