کتاب مجموعه نامرئی

Unsichtbaren Sammlung
(مجموعه ی 45 داستان کوتاه از 26 نویسنده ی آلمانی زبان)
کد کتاب : 16260
مترجم :
شابک : 978-9649971124
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 496
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مجموعه نامرئی اثر مجموعه ی نویسندگان

مجموعه نامرئی مجموعه ای است از داستان های کوتاه نویسندگان آلمانی زمان. این مجموعه نویسندگانی چون فریدریش دورنماتراینر ماریا ریلکه اشتفان تسو ایگ روبرت موزیل گونتر گراس ماکس فریش توماس مان پتر هاندکه را در بر میگیرد.
نام کتاب یعنی مجموعه نامرئی داستان کوتاهی است از اشتفان تسوایگ که در سال 1927نوشته شده است. کهنه سرباز با نام کوچک هروارث، مشاور جنگلداری و اقتصادی .، ستوان بازنشسته و حامل صلیب آهنین، درجه یک، از ابتدای جنگ، مرتبا "با شکوه ترین ورقه های رامبراند را در کنار حکاکی های دورر و مانتگنا" خریداری می کرد. عتیقه دان متوجه نشده بود که این مجموعه که شامل 27 نمونه کار است، فروخته شده است. بنابراین مشتاقانه به "بزرگترین کلکسیونر آلمان" نگاه می کرد که بدون هیچ مشکلی به هروارث می رسد. پیرمرد حالا کور است. همه 27 اثر موجود است. هروارث با افتخار برگه ها را ارائه می کند، اما همه آنها خالی هستند. در طول دهه 1920 که از نظر اقتصادی سخت بود، همسر و دختر آنماری گنجینه ها را تکه تکه هدر دادند و به این ترتیب خانواده بزرگ را با سختی سرپا نگه داشتند.
این مجموعه توسط علی اصغر حداد ترجمه شده است. این کتاب را نشر ماهی به چاپ رسانده است.

کتاب مجموعه نامرئی

دسته بندی های کتاب مجموعه نامرئی
قسمت هایی از کتاب مجموعه نامرئی (لذت متن)
ولی پیدا بود که این پیرمرد غیرعادی و به شدت صرفه جو در مقام دارنده مجموعه ای نفیس از باسمه های قدیمی، از هوشمندی ای خاص، شناختی درخشان، و سلیقه ای عالی برخوردار است. در همان حال که آرام آرام سفارشات تقریبآ شصت ساله او را که اولین آن ها به سکه های نقره ای محاسبه شده بود فهرست می کردم، متوجه شدم که این مرد شهرستانی در روزگاری که می شد شصت عدد از زیباترین باسمه های چوبی آلمان را به قیمت یک تالر خرید، به دور از هیاهو، برای خود مجموعه ای از باسمه های مسی گرد آورده است که از هیچ لحاظ کم تر از مجموعه های جنجالی نوکیسه های امروزی نیست. به واقع آن چه او در طول نیم قرن فقط از مغازه ما به قیمتی بسیار نازل خریده بود، امروز ارزشی باورنکردنی داشت. به علاوه می شد حدس زد که او از حراجی ها و فروشندگان دیگر هم آثار پرارزشی خریده است. البته از سال ۱۹۱۴ دیگر از او سفارشی به دست ما نرسیده بود. ولی از آن جا که به خوبی از معاملات آثار هنری اطلاع داشتم و بعید بود حراج یا فروش کلی چنین مجموعه ای از چشم من پنهان مانده باشد، نتیجه گرفتم که از دو حال خارج نیست: یا این مرد عجیب هنوز در قید حیات است، یا آن که مجموعه او به دست وارثانش افتاده است.